حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰

همزمان با برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات برگزار می‌شود، صندوق نوآوری و شکوفایی، از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی جهت حضور در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.

سهراب آسا مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با تأکید بر نقش صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم نوآوری کشور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.

آسا درباره توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اصلی حمایت از شرکت‌ها، می‌توان به تسهیل مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی‌های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل‌دهی ارتباطات بین‌المللی و ورود به بازارهای خارجی، طرح راه‌حل‌های نوآورانه با هدف بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود آن‌ها به زنجیره ارزش جهانی اشاره کرد.

مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه با تأکید بر علاقه‌مندی به همکاری‌های بین‌المللی، ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی در پیوند ایده‌ها و راه‌حل‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با بازارهای داخلی و منطقه‌ای دارد و در این راستا به شکل‌گیری دیپلماسی نوآوری در سطح شرکت‌های نوآور با همتایان خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فرصت معرفی خود را در عرصه‌های بین‌المللی به دست آورند و بتوانند در رقابت با شرکت‌های خارجی خود را محک بزنند.

وی ادامه داد:۲۰ شرکت منتخب، طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

به گفته آسا، همچنین، همزمان با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به این نمایشگاه اعزام خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا