بزرگ ترین پهپاد تمام خودکار جهان

به گفته مسئول این شرکت استارتاپی، این پهپاد تمام خودکار 24 متر طول دارد که به اندازه طول دو اتوبوس مدرسه می رسد و 70 درصد اجزای آن قابل بازیافت است. این پرنده می تواند ماهواره هایی با وزن بیش از 500 کیلوگرم را به طور کاملا خودکار و بدون نیاز به زیرساخت های گران قیمت پرتاب کند.   
پهپاد ساخته شده قادر است در باندهای کوتاه 5/1 کیلومتری هم از زمین بلند شود. به عبارت دیگر، این پرنده می تواند از روی هر باندی تا ارتفاعی بالا و نقطه ای پرواز کند مرحله دوم استقرار را طی کرده و محموله باقی مانده را به فضا ببرد.
به گزارش دیلی میل، پس از پرتاب مرحله دوم پهپاد به ارتفاع پایین مدار زمین، این پرنده به آشیانه برمی گردد و به زمین می نشیند. انتظار می رود نخستین پرتاب ماهواره با استفاده از پهپاد Ravn X، پرتاب ماهواره کوچک ASLON-45 نیروی فضایی آمریکا در سال 2021 باشد.
این شرکت استارتاپی که در همکاری با نیروی فضایی آمریکا موفق به ساخت این پهپاد شده، مدعی است با تمرکز روی عملکرد خودکار و لجستیکی بهتر این پهپاد، دسترسی به فضا را بار دیگر به طور کامل تصویرسازی کرده اند.  
فناوری به کار رفته در این پهپاد این امکان را ایجاد می کند که ماهواره ها بدون خلبان، صفحه پرتاب یا موشکی عظیم به داخل مدار فرستاده شوند و مسئول شرکت سازنده مدعی شده است که با ساخت این پهپاد خطری که زندگی انسان را تهدید می کرد، از بین می رود.  
به گزارش سیناپرس، تولیدکنندگان آن معتقدند که این پهپاد علاوه بر مفاهیم نظامی، می تواند به عنوان وسیله پرتابی بدون سرنشین به دانشمندان کمک کند تا حسگرها را برای آزمایش های خاص به سرعت و بدون صرف هزینه های گزاف در مدار زمین قرار دهد.  
مقامات نظامی و آمریکایی معتقدند که به دلیل وجود نیاز حیاتی به دسترسی سریع به ارتفاع پایین مدار زمین، وجود چنین پهپادی که بتواند در کم ترین زمان و با صرف کم ترین هزینه این کار را انجام دهد، احساس می شد. بنابراین، Aevum زمان پرتاب ماهواره را از چند سال به چند ماه کوتاه می کند.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا