ایکس باکس سری اس بازی‌های قدیمی را شبیه‌سازی می کند

مایکروسافت نسل نهم کنسول‌های بازی خود را در قالب دو محصول راهی بازار کرد: ایکس باکس سری ایکس به‌عنوان کنسول اصلی با قدرت پردازشی بسیار زیاد و ایکس باکس سری اس (Microsoft Xbox Series S) به‌عنوان مدل اقتصادی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس.

ایکس باکس سری اس محصولی باکیفیت برای سال‌های پیش رو به‌منظور تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی است که قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد و بازی‌ها را با کیفیت بالا اجرا می‌کند. بااین‌حال نکته‌ای که خیلی‌ها ممکن است به آن توجه نداشته باشند این است که ایکس باکس سری اس برای شبیه‌سازی نیز بسیار پرکاربرد است.

یکی از کانال‌های یوتیوب با نام (MVG (Modern Vintage Gamer به‌تازگی ویدئوی جدیدی منتشر کرده است تا به توانایی‌های کنسول موردبحث مایکروسافت در زمینه‌ی شبیه‌سازی اشاره کند. این قابلیت شبیه‌سازی مخصوص کسانی است که به حالت توسعه‌دهنده‌ی (Dev Mode) کنسول دسترسی دارند. حالت توسعه‌دهنده در ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس همان حالتی است که پیش‌تر روی ایکس باکس وان هم وجود داشت.

با پرداخت هزینه‌‌ ۲۰ دلاری، مایکروسافت امکان دسترسی به محیطی مجازی که مخصوص توسعه‌دهندگان است را به شما می‌دهد تا بتوانید نرم‌افزارهای مدنظر خود را روی سیستم نصب کنید. اگر همه‌چیز را به‌درستی انجام دهید و کنسول‌ها را به‌خوبی آماده کنید، ایکس باکس سری اس و سری ایکس توانایی نصب کردن مجموعه‌ابزار شبیه‌سازی Retroarch را پیدا می‌کنند. گیمر سپس می‌تواند ازطریق Retroarch بازی‌های مربوط به بسیاری از کنسول‌ها نظیر گیم کیوب (GameCube) و دریم کست (Dreamcast) و پی اس پی (PSP) نینتندو وی (Nintendo Wii) و پلی استیشن 1 سونی را اجرا کند.

در نظر داشته باشید که اجرای بازی‌های کنسول‌های قدیمی روی ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس با برخی مشکلات و باگ‌ها همراه می‌شود، بااین‌حال MVG می‌گوید عملکرد اکثر بازی‌های سازگار، فوق‌العاده است. این یعنی ایکس باکس سری اس می‌تواند به رقیبی مناسب برای انویدیا شیلد تی وی (Nvidia Shield TV) به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های شبیه‌ساز بازی تبدیل شود. در یوتیوب می‌توانید ویدئوی شبیه‌سازی بازی‌های قدیمی روی ایکس باکس سری ایکس را که توسط کانال یوتیوب MVG منتشر شده است مشاهده کنید.

MVG در ویدئوی خود می‌گوید در آینده، امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 2 سونی ازطریق Retroarch روی ایکس باکس فراهم می‌شود؛ امکانی که قطعا در نوع خود جالب خواهد بود.

رسانه‌هایی که بررسی کنسول ایکس باکس سری اس را منتشر کردند، تاکنون نگاهی به نرم‌افزار شبیه‌ساز Retroarch نیانداخته‌اند و به‌همین دلیل از نحوه‌ی عملکرد آن به‌طور دقیق آگاه نیستیم. به‌طور کلی کارشناسان دیدگاه مثبتی نسبت‌به سری ایکس دارند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا