نابودی در کمین مورچه خوارهای ناقل کرونا

یکی از پروفسورهای دانشگاه فناوری Tshwane آفریقای جنوبی معتقد است اگر کرگدن، عاج فیل، صدف آبالون، استخوان ببر و شیر را با هم حساب کنیم و آنها را در صد ضرب کنید، باز هم خطر انقراض مورچه خوار از همه آنها بیشتر است.
به گزارش cbsnews، شکارچیان معمولا به طمع به دست آوردن فلس های بدن این جانور، آن را شکار می کنند که براساس یک باور غلط قدیمی، در طب سنتی چین قدرت درمانی بالایی دارد. مورچه خوار در حیات وحش دشمنی ندارد و تنها دشمن این جانور انسان ها هستند. این حیوان در بازار سیاه به قیمت 10 هزار دلار فروخته می شود.
معمولا کم تر مورچه خواری پیدا می شود که از دست شکارچیان و صدماتی که متحمل می شوند، جان سالم به در ببرند و آنهایی هم که خوش شانس هستند و نجات پیدا می کنند، در حیات وحش رها می شوند اما محققان آنها را با دستگاه های ردیاب تحت کنترل می گیرند تا بر سلامت آنها نظارت کنند و از این طریق در مواقع بروز حادثه برای مورچه خوارها، می توانند آنها را از چنگ شکارچیان نجات دهند.
به گزارش سیناپرس، مورچه خوارها در ابتدا یکی از متهمان اصلی انتقال ویروس کرونا به انسان ها بودند اما سیستم ایمنی منحصر به فرد بدن آنها که طی میلیون ها سال تکامل یافته، می تواند آنها را از این اتهام نجات دهد و محققان با مطالعه روی این حیوان به این نتیجه رسیده اند که همین دلیل می تواند شروع همه گیری از مورچه خوارها را نقض کند.
دانشمندان در مطالعات خود به این موضوع پرداخته اند که چرا مورچه خوارها قادرند بدون بیمار شدن، ناقل ویروس باشند و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. به طور قطع، مطالعه روی این جانور می تواند به نفع انسان ها تمام شود و محققان ممکن است در آینده پاسخی برای سلامتی بشر پیدا کنند.

مترجم: ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا