قرنطینه ٢ هفته‌ای بیماران زنجیره انتقال کرونا را قطع می‌کند

دکتر بابک عشرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با اجرای کامل قرنطینه احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران به شدت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: افراد دارای تست مثبت کرونا باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند تا ضمن تماس نداشتن با دیگران از انتشار این ویروس در حامعه  لوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری مناسب بیماران در قرنطینه و حمایت های معیشتی از این افراد سبب می شود تا بیماران ۱۴ روز در جامعه حضور پیدا نکند. این کار با همکاری بسیج، خیرین، مساجد، هلال احمر و کادر بهداشتی در حال انجام است.

ضرورت شناسایی بموقع افراد در تماس با بیماران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر ضرورت شناسایی به موقع افراد در تماس با بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: این کار از انتشار ویروس کرونا در جامعه جلوگیری می کند.

عشرتی ادامه داد: با اقداماتی مانند پیگیری به موقع اطرافیان بیمار و انجام تست آنان، افراد در مراحل اولیه بیماری شناسایی می شوند و در نتیجه روند درمان آنان بهتر انجام می شود. در این حالت مریض با حال بهتری به بیمارستان مراجعه کرده و در نتیجه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد آزمایش کرونا از افراد در تماس با بیماراناز حدود یک ماه پیش در دستور کار ما قرار گرفته است.

محدودیت های کرونایی فرصتی برای شتاب گیری ردیابی بیماران و افراد در تماس با آنان

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: با اجرای محدودیت های کرونایی اخیر هم بار بیمارستان ها کاهش می یابد و هم فرصتی فراهم می شود تا ردیابی بیماران و افراد در تماس با آنها شتاب گیرد، به عبارتی این ۲ موضوع از مهم ترین اهداف این محدودیت ها است.

عشرتی ادامه داد: این اقدامات تا حدود زیادی می تواند از بار بیمارستان ها و در نهایت از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پیشگیری کند.

وی افزود: با کمک همکاران بهداشت محیط، اصناف و نیروی انتظامی نظارت بر روند محدودیت های کرونایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود و به عبارتی کنترل بر اصناف را بر عهده این مجموعه ها است. اصناف رعایت خوبی داشتند و تقریبا تمامی مغازه های غیرضروی در این ایام تعطیل است.

براساس آمار روز سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹ وزارت بهداشت،با فوت ۳۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا