ماهواره امارات به کمک روسیه، فرانسه و ایرباس به فضا می رود

 این عملیات قرار بود روز گذشته انجام شود که به دلیل پاره ای از مشکلات، به تعویق افتاد. این ماهواره متعلق به کشور امارات متحده عربی است. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، روز گذشته مشکلات مربوط به انتقال داده های تله متری در حین آماده سازی برای پرتاب رخ داده و با رفع این مشکل، راکت حامل و ماهواره از شرایط خوبی برخوردار بوده و به حالت آماده به کار در می آیند. عملیات جدید پرتاب این ماهواره امروز چهارشنبه راس ساعت ۱۳ و ۳۳ دقیقه به وقت محلی انجام خواهد شد.

راکت ماهواره بر حامل Soyuz-ST-A به کمک آژانس فضایی روسیه توسعه یافته و توسط مرکز  فضایی پروگرس روسیه تحت برنامه سایوز در پایگاه فضایی گویان در آمریکای جنوبی تولید می شود.

طبق اطلاعات اعلام شده توسط شرکت  آریانا اسپیس ، ماهواره  Falcon Eye 2 به طور مشترک توسط شرکت های ایرباس و Thales Alenia Space ساخته شده است. این ماهواره قرار است به عنوان  بخشی از سیستم کنترل شده توسط اپراتورهای امارات متحده عربی عمل کرده و دو وظیفه پشتیبانی از ماموریت های نیروهای مسلح این کشور و تصویربرداری از سطح زمین برای پروژه های تجاری را بر عهده بگیرد.

راکت های ماهواره بر سویوز یکی از قدیمی ترین راکت های فضایی مورد استفاده توسط روسیه محسوب می شوند که نسل اول  این نوع از راکت های فضاپیما برای نخستین بار در سال 1960 میلادی و توسط کارشناسان و مهندسان سازمان فضائی شوروی سابق طراحی و ساخته شدند. گفتنی است بر اساس آمارهای رسمی موجود ، راکت های سویوز در تاریخ اکتشافات و ماموریت های فضائی ، بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است .به گزارش سیناپرس، این موضوع به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های بسیار زیاد این نوع از راکت های ماهواره بر و فضا پیما است که قادر به حمل انسان و اشیا مختلف به خارج از مدار زمین بوده و به همین دلیل به عنوان اصلی ترین وسیله ارتباطی با ایستگاه بین المللی فضائی مورد استفاده قرار می گیرد.

در خاتمه گفتنی است برنامه های مشترک روسیه و اتحادیه اروپا نیز بر اساس استفاده از راکت های سویوز طراحی شده اند و بر این اساس نه تنها بیشتر ماهواره های روسیه با استفاده از این راکت های ماهواره بر به ماموریت اعزام می شوند بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی و به تازگی امارات متحده عربی نیز برای ارسال ماهواره های خود به مدار زمین بر این فناوری تکیه می کند.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا