صنایع فرهنگی؛ بازویی مطمئن برای پیشرفت اقتصاد کشور

غلامحسین مظفری، رییس سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با سیناپرس با اشاره به فعالیت‌ های پارک‌های علم و فناوری گفت: فرهنگ و کار فرهنگی در صدر فعالیت‌ های ارزشمند یک جامعه است؛ حال هنگامی که صنایع فرهنگی با اقتصاد عجین شوند، ماندگاری کمتری دارند؛ بنابراین پارک‌ های علم و فناوری از جمله پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی می تواند فرصتی را فراهم کنند که ایده ها در این بستر مسیر راحت تری را برای به بار نشستن طی کنند.گفتنی است، امکان رشد، توسعه و پیشرفت این صنایع بدون حامی و به تنهایی چندان فراهم نیست.

وی افزود: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی آغاز خوبی داشته است و خوشبختانه تا امروز نیز با کیفیت مناسبی هم به فعالیت خود ادامه داده است و این امر می‌ تواند بازوی کمکی مطمئنی برای اقتصاد کشور باشد.

مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ و به ویژه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، می توانند مدیریت بسیار خوبی نسبت به این مجموعه داشته باشند. همچنین با توجه به مزیت‌ هایی که منطقه آزاد کیش دارد، می‌ تواند کانون بسیار خوبی برای برگزاری همایش ‌ها و ایونت ها و برگزاری مراسماتی باشد که بازخورد بین المللی را در به دنبال دارد.

مظفری در ادامه تا کید کرد: تردیدی بر این موضوع نیست که اقتصادی کردن فعالیت های فرهنگی می تواند گام بسیار موثری برای توسعه اقتصادی کشور باشد. در حقیقت توسعه کسب و کارهای فعال در پارک های علم و فناوری می تواند کمک کننده به اقتصاد کشور و عامل موثری در بهبود وضعیت اقتصادی باشد.  

رییس سازمان منطقه آزاد کیش افزود: اینکه تا کنون با وجود تنوع محصولات فرهنگی نتوانسته ‌ایم از آن‌ ها بهره اقتصادی ببریم، ضعفمان را در این عرصه نشان داده است. یکی از گزینه های رهایی از درآمد های نفتی همین اقتصادی کردن فرهنگ و صنایع فرهنگی است.

وی گفت: یکی از راهبردهای اصلی در مناطق آزاد توسعه شرکت‌های دانش بنیان است که تاریخچه امیدوارکننده ای هم در این زمینه دارند.

به گفته مظفری، با توجه به اینکه قرار است شهرک صنایع خلاق در منطقه آزاد کیش در آینده‌ ای نزدیک تاسیس شود، یکی از بهترین مکان‌ های جزیره را برای تاسیس این شهرک اختصاص دادیم که در فرهنگسرای مرکزی قرار دارد.

وی گفت: به اعتقاد من مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ و به ویژه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، می توانند مدیریت بسیار خوبی نسبت به این مجموعه داشته باشند. همچنین با توجه به مزیت‌ هایی که منطقه آزاد کیش دارد، می‌ تواند کانون بسیار خوبی برای برگزاری همایش ‌ها و ایونت ها و برگزاری مراسماتی باشد که بازخورد بین المللی را در به دنبال دارد.

 

گفتگو:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا