هشدار ۳۲ گروه به بایدن درباره انحصارگری شرکت های فناوری

۳۲ سازمان فعال در حوزه آنتی تراست (ضدانحصار) و حمایت از مشتریان، حمایت از کارگران و گروه های مرتبط در نامه ای از جو بایدن رئیس جمهور انتخابی آمریکا خواسته اند، هرگونه تاثیرپذیری از شرکت های بزرگ فناوری را رد کند.

در اوایل ماه جاری فاش شد تعداد مدیران ارشد شرکت های فناوری از منتقدان آنها در تیم انتخابی بایدن بیشتر است و این امر نشاندهنده تاثیرگذاری عده ای خاص در سیاست های دولت خواهد بود.

در این نامه از بایدن خواسته شده مدیران ارشد، لابی گران و مشاورانی که با شرکت های بزرگی مانند فیس بوک، آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت همکاری می کنند را از تیم خود حذف کند. این گروه ها معتقدند روش های تجاری شرکت های مذکور در نهایت به مشتریان و اقتصاد آمریکا خسارت می زند.

در بخشی از نامه آمده است: ما معتقدیم دولت شما باید با تهدیدهای انحصارگری از سوی شرکت های بزرگ مقابله کند. اما به هرحال زمانی می توان چنین انتظاری داشت که دولت شما با طرفدران این شرکت ها همکاری نکند.

مایکروسافت، گوگل و فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. آمازون و اپل نیز پاسخی در این باره نداده اند. تمام این شرکت ها به استثنای مایکروسافت به دلیل روش های کسب و کارشان تحت تحقیقات وسیع قرار دارند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا