شیء عجیب و مرموز در بیابان آمریکا کشف شد

ماجرا از جایی شروع شد که یک گشت هلیکوپتر آمریکایی در تاریخ 18 نوامبر حین ماموریت و شمارش گوسفندان صحرای یوتا  با یک شیء فلزی عجیب مواجه شدند که پس از بازگشت و بازرسی مشخص شد که این شیء یک مونولیت فولادین ضد زنگی است که حدود دوبرابر قد یک انسان معمولی بزرگی دارد.این شیء به طور دقیق تر در صخره‌های سرخ، جنوب غربی بیابان یوتا و در ایالت یوتا واقع شده است.

البته نکته حائز اهمیت پیرامون این شئ فلزی مرموز این است که دست کم قدمتی  4 ساله دارد. زیرا که ماموران مربوطه برای مشخص کردن زمان نصب این شیء در بیابان به این موضوع پی بردند که از سال 2016 این جسم در خاک آمریکا وجود داشته و تا 18 نوابر سال 2020 از چشم همگان به دور بوده است.

نظریه‌های شایع درباره مونولیت فلزی

اکنون که  این مونولیت حواس بسیاری را به خود مشغول کرده است نظریه های مختلفی نیز مبنی بر منشأ آن مطرح می‌شود که طور خلاصه در این 3 گروه جای می‌گیرند.

    فضایی ها؛ جذاب ترین اما نامحتمل ترین نظریه: کم نبوده تعداد اشخاصی که این شیء ناشناخته را متلعق به فرازمینی ها دانسته‌اند و بر این باور بودند که فضایی ها برای دلایلی چون ارتباط با کره زمین اقدام به نصب این مونولیت فلزی کردند. وزن، ابعاد، دور افتادگی جغرافیایی و نبود اثار انسانی از جمله دلایلی بودند که به این نظریه دامن زده است.
    فیلم اودیسه فضایی هنوز هم طرفداران دو آتیشه‌ای دارد: یکی از محتمل ترین نظریه های مطرح شده به فیلم «2001: ادیسه فضایی»، ساخته استنلی کوبریک باز می‌گردد که در سال 1968 منتشر شد. در این فیلم سنگ مونولیتی وجود داشت که به طور کلی شباهت زیادی به این مونولیت دارد، اما به طور دقیق تر مونولیت واقع در فیلم کوبریک مات و سیاه رنگ بود که این سوال رو ایجاد می‌کند، اگر شخص یا اشخاصی که قصد اقتباس از فیلم اودیسه کوبریک (که خود یک فیلم اقتباسی است) را داشتند، نمی‌توانستند با وجود تمامی این زحمات برای شبیه‌تر شدن به آن، نمی‌توانستند دقت بیشتری به خرج دهند؟

3. ساخت مجسمه توسط هنرمندی بی نام و نشان: رویکرد و ذهنیت بسیاری از هنرمندان با افکار عمومی در یک راستا نیست. به همین دلیل عده ای اذعان داشتند این شیء مرموز ساخته مجسمه سازی است که بدون گذاشتن هرگونه ردپایی از خود، اثرش را برای جلب توجه در جایی نامعلوم و عمومی در دسترس گذاشته است. این مونولیت همچنین شبیه به آثار جان مک‌کرکن، هنرمند مینیمالیست نیز می‌باشد.

البته تمامی این موارد فرضیه هایی هستند که هیچ سند و دلیل محکمی نمیتواند آن‌ها را رد یا تائید کند. اداره امنیت عمومی یوتا محل دقیق این مونولیت را اعلام نکرده است تا کاشفان احتمالی خود را دچار معضل نکند و این اداره تنها هفته گذشته تصاویری از این شیء فلزی مستطیل‌ شکل را در اختیار عموم قرار داد.

این پایان ماجرا نیست. چرا که چند روز پس از کشف این شیء مرموز، به طور مرموزانه تری ناپدید گشت. این مونولیت در 18 نوامبر سال جاری کشف شد و درست در 27 نوامبر، در حالی که تحقیقات آن درجریان بود ناپدید شد. رایان بَچر، خلبانی که در عصر جمعه به بازدید این مکان رفته بود خبر ناپدیدی مونولیت را برای نخستین بار اعلام کرد.

 دفتر مدیریت زمین‌های یوتا اعلام کرده است که این این مونولیت جزء اموال خصوصی محسوب می‌شد و دولت آمریکا این شیء را مصادره نکرده است. همچنین در ادامه بیانیه اعلام نمودند که طبق گزارش های موثقی که دریافت کردند. این شیء به طرز ناشناخته برداشته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا