ارزیابی جلسات کاری بر اساس زبان بدن

شاید در آینده مجبور نباشیم جلسات کاری غیرضروری را تحمل کنیم، چرا که پایگاه "GeekWire" یک ثبت اختراع از شرکت "مایکروسافت" را در مورد یک "سیستم بینش رایانه‌ای" پیدا کرده است که بر اساس ارزیابی زبان بدن، حالات صورت، تعداد حاضران و حتی شرایط محیط مانند زمان، روز و دما به جلسات نمره می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر حاضران در جلسه مشغول کار با از تلفن هایشان باشند و حواسشان به جلسه نباشد، سازمان دهندگان جلسه و بالا دستی‌ها خواهند دانست که جلسه مذکور یک اتلاف وقت بوده است یا خیر.

این فناوری می‌تواند هم در جلسات مجازی و هم در جلسات حضوری استفاده شود. در جلسات مجازی از هوش مصنوعی و برای اجتماعات فیزیکی و جلسات حضوری از ترکیبی از دوربین‌ها و حسگرها استفاده می‌کند.

این فناوری حتی می‌تواند احتمال برگزاری یک جلسه مفید را پیش‌بینی کند و در صورت لغو یک جلسه، زمان، مکان و افراد جایگزین را پیشنهاد دهد.

این فناوری فعلا در مرحله ثبت اختراع است و هیچ قطعیتی وجود ندارد که "مایکروسافت" این فناوری را توسعه دهد و عملیاتی کند.

پایگاه "GeekWire" می‌افزاید که در این ثبت اختراع، هیچ اشاره‌ای به حفاظت از حریم خصوصی نشده است. ویژگی "امتیاز بهره وری" مایکروسافت که در ماه اکتبر معرفی شد نیز انتقاداتی را به همین دلیل و امکان نظارت بر محیط کار برانگیخته است. مایکروسافت باید از حریم خصوصی محافظت کند و به کارکنان و کارمندان اطمینان دهد که به دلیل بررسی پیام‌های ارسالی به گوشی خود اخراج نخواهند شد.

این اختراع با استفاده روزافزون مایکروسافت از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها برای ساده سازی و اثربخشی محل کار در یک راستا قرار دارد. اگر مایکروسافت بتواند مسائل این فناوری را برطرف کند، این فناوری می‌تواند ابزاری مفید برای مدیرانی باشد که می خواهند بهره وری جلسات خود را بهبود ببخشند یا به طور کلی از برگزاری جلسات اضافی و بی اثر یا کم اثر خودداری کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا