فروش آنلاین جمعه سیاه در آمریکا رکورد زد

 مشتریان در این روز نزدیک به ۹ میلیارد دلار از فروشگاه‌های آنلاین خرید کرده‌اند.

طبق اطلاعات جدید که توسط «ادوبی آنالیتیکس» منتشر شده، میزان فروش فروشگاه‌های آنلاین در جمعه سیاه امسال نسبت به ۲۰۱۹ رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده و از ۷.۴ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار رسیده است. با وجود افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های فیزیکی با کاهش فروش ۵۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه شده‌اند.

ادوبی انتظار دارد که دوشنبه تبدیل به بزرگترین فروش آنلاین در تاریخ آمریکا شود و مردم در این روز ۱۰.۸ تا ۱۲.۷ میلیارد دلار خرید کنند.

ادوبی خرید اغلب مایحتاج روزانه مانند مواد غذایی به صورت آنلاین را یکی از دلایل این رکوردشکنی اعلام کرده است. در بخش هدایا ماشین‌های «Hot Wheels»، لگو، ایرپادهای اپل، تلویزیون‌های سامسونگ و بازی‌های ویدیویی بهترین فروش را در جمعه سیاه تجربه کرده‌اند.

جمعه سیاه

فروشگاه‌های بزرگ مانند «والمارت» و «تارگت» بیشترین استفاده را از افزایش فروش آنلاین تجربه کرده‌اند، با این حال فروشگاه کوچک نیز فروش مناسبی را تجربه کرده‌اند. میزان فروش در فروشگاه‌های بزرگ در آمریکا در روزهای «شکرگزاری» و جمعه سیاه نسبت به متوسط فروش روزانه در ماه اکتبر رشد ۴۰۳ درصد داشته و این میزان برای فروشگاه‌های کوچک به ۳۴۹ درصد رسیده است.

جمعه سیاه تنها محدود به ایالات متحده آمریکا نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای جهان در این روز اجناس با تخفیف به فروش می‌رسند. امسال نیز در کشورمان هزاران فروشگاه اینترنتی کوچک و بزرگ جمعه سیاه را برگزار کردند.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده فروشگاه‌های آنلاین فروش بالایی را تجربه کنند که بزرگترین برنده چنین وضعیتی، آمازون و مدیرعامل آن است. ارزش سهام آمازون از اوایل سال جاری میلادی افزایش چشمگیری را تجربه کرده و سود این فروشگاه آنلاین نیز افزایش بالایی داشته است.

جف بزوس به علت شیوع کرونا چندین میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده و همچنین به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته می‌شود.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا