پروتکل های جدید در راه است

شمار اندکی از بیماران که به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند یا سیستم ایمنی معیوبی دارند ممکن است حتی تا 20 روز هم ناقل ویروس باشند. حتی در موارد خفیف هم برخی بیماران ممکن است تا حدود یک هفته ناقل باشند.

به گزارش نیویورک تایمز، سؤالی که اینجا مطرح می شود اینجاست که آیا با توجه به این یافته ها، آیا مدت زمان حضور در قرنطینه تغییر یافته یا خیر. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا توصیه کرده است که افراد مبتلا حداقل 10 روز از شروع بیماری، خود را از دیگران جدا کنند. اما این مرکز در حال بررسی موضوع کوتاه شدن مدت جداسازی افراد بوده و قرار است هفته آینده پروتکل های جدید را اعلام کند.

فرانسه در ماه سپتامبر مدت زمان جداسازی را از 14 روز به 7 روز کاهش داد و آلمان نیز به دنبال کاهش این مدت به 5 روز است. جداسازی در افراد بیمار و قرنطینه در افرادی انجام می شود که در معرض ویروس قرار داشته و ممکن است بیمار شده باشند. اما شواهد نشان می دهد که تعیین مدت 5 روز برای جداسازی افراد بیمار مطلوب تر است و افراد آلوده هم راحت تر می توانند آن را رعایت کنند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات اخیر صورت گرفته در انگلیس نشان می دهد که از هر 5 نفر، تنها یک نفر بعد از بروز علائم بیماری می تواند تا 10 روز خود را قرنطینه و از دیگران جدا کند. اگر تست به اندازه کافی انجام نشود و اگر نتوان مردم را به خودجداسازی ترغیب کرد، نمی توان از گسترش ویروس جلوگیری کرد.

در آمریکا، بسیاری از مردم یک یا دو روز بعد از شروع بیماری برای تست اقدام می کنند که با توجه به تأخیرهای اخیر، بسیاری از آنها نتیجه تست را دو تا سه روز بعد دریافت می کنند که درواقع در روزهای پایانی دوره عفونت قرار می گیرند. حتی اگر تست PCR را به موقع و در همان روز اول شروع علائم انجام دهید، نتیجه تست زمانی به دستتان می رسد که 90 درصد زمان انتقال ویروس در شما سپری شده است. در واقع، همه این بررسی ها نشان می دهد که مدت زمان انتقال ویروس بسیار کوتاه است.

افراد بدون علامت هم به اندازه افراد علامت دار حامل ویروس کرونا هستند اما مسئله ای که در آنها وجود دارد این است که بدن آنها سریع تر از ویروس پاک می شود و قدرت ناقل بودن در آنها کاهش می یابد. درواقع، افراد مبتلا به کووید- 19 از یک تا دو روز پیش از بروز علائم و تا 5 روز بعد از آن بیشترین احتمال ناقل بودن را دارند. حتی بیماران ممکن است به طور ژنتیکی، بخش هایی از ویروس را به مدت 17 روز در بینی یا گلو داشته باشند که در برخی موارد این زمان حتی تا سه ماه نیز ادامه داشته باشد که این امر دلیل مثبت نشان دادن تست تا حدود سه ماه است.

مترجم: ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا