استفاده از یک داروی استنشاقی برای درمان کرونا

این داروی استروییدی که به صورت استنشاقی مصرف می‌شود، هم اکنون به فهرست داروهایی اضافه می‌شود که در انگلیس برای پیشگیری از تبدیل شدن بیماری خفیف کووید -۱۹ به موارد شدید این بیماری آزمایش می‌شود.

این دارو که «بودزوناید» (budesonide‌) نامیده می‌شود ، چهارمین درمانی است که در مطالعه بالینی Principle در انگلیس برای پیشگیری از موارد شدید کرونا آزمایش می‌شود. دو آنتی بیوتیک به نام‌های «آزیترومایسین» و «داکسی سایکلین» نیز در این آزمایش بالینی که توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام می‌شود، در حال بررسی است.

«هیدروکسی کلروکین»، داروی جنجالی ضد مالاریا که توسط «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تبلیغ می‌شد، نیز بخش اصلی این آزمایش بود، اما در ماه مه به حالت تعلیق درآمد.

هدف اصلی آزمایش Principle یافتن روش‌های درمانی است که می‌تواند در روزهای ابتدایی عفونت ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد تا از بروز علایم جدی جلوگیری کند.

محققان می‌گویند، استفاده کوتاه مدت از «بودزوناید» هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. ساخت آن آسان و ارزان است و این دارو را می‌توان به عنوان یک داروی ایده آل برای پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا معرفی کرد.

بودزوناید یک داروی استروییدی است که برای درمان آسم استفاده می شود و موجب کاهش التهاب در بدن می شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا