روزجهانی مبارزه با ایدز

  • روزجهانی مبارزه با ایدز

از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۱ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود. در روز جهانی ایدز مردم لباس‌های شان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

اپیدمی جهانی ایدز و ویروس آن، با توجه به مقیاس و تأثیر ویرانگری که دارد یک مورد اضطراری جهانی و یکی از وحشتناک ترین چالشها را در برابر زندگی و حیثیت انسان و همچنین در برابر برخورداری مؤثر ازحقوق بشر تشکیل می دهد، که رشد اجتماعی و اقتصادی را در سراسر جهان تضعیف می کند و بر تمامی سطوح جامعه ملی، اجتماعی، خانوادگی و فردی تاثیر می گذارد. ایدز تا به حال جان میلیون ها انسان را گرفته است و در سرتاسر جهان هر ساله میلیون ها انسان به ویروس "اچ. آی. وی." آلوده می شوند. تاکنون هیچ راهی برای درمان قطعی آن پیدا نشده است.

•        درگذشت مینو مُشرِفی

مینو مُشرِفی-لِنارز متولد ۲۷ شهریور ۱۳۴۵، تهران بود. وی پزشک، پروفسور و فوق تخصص جراحی گوش و حلق و بینی و سر و گردن و متخصص جراحی پلاستیک بینی ایرانی-آلمانی بود که در شنوایی‌سنجی و کاشت حلزون شنوایی تخصص و برجستگی داشت.او۱۱ آذر ۱۳۹۴ در هانوفر در گذشت.

  • درگذشت گادفری هرلدهاردی

گادفری هرلد هاردی متولد ۷ فوریه ۱۸۷۷بود. وی ریاضی‌دان انگلیسی که به خاطر کارهایش در نظریهٔ اعداد و آنالیز ریاضی معروف است.هاردی ۱ دسامبر ۱۹۴۷ (۷۰ سالگی)درگذشت.

  • درگذشت جرج جوزف استیگلر

جرج جوزف استیگلر متولد ۷ ژانویه ۱۹۱۱ بود. وی اقتصاددان آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد.او ۱ دسامبر ۱۹۹۱درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا