درگذشت کامران شاهین‌ فر

  • درگذشت کامران شاهین‌ فر

کامران شاهین‌فر متولد سال 1323 شمسی در تهران بود. وی که دانش‌آموخته‌ رشته‌ معماری از دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود، فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌ی معماری داشت. او از سال 1363 ریاست هیئت مدیره گروه مهندسین مشاور آبان را بر عهده داشت. شاهین‌فر علاوه بر آثار معماری در شهرهای مختلف ایران، تألیفاتی را نیز در زمینه‌ معماری ارائه کرده بود. وی روز جمعه 10 آذر 1391 هجری شمسی بر اثر عارضه‌ قلبی در بیمارستان مهراد تهران درگذشت.

  •  تولد ادگار داگلاس

آدریان ادگار داگلاس آدریان متولد ۳۰ نوامبر ۱۸۸۹ بود. وی ‏زیست‌شناس اهل انگلستان و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۳۲ به خاطر کشف نورون‌ها بود.وی ۴ اوت ۱۹۷۷ (۸۷ سال)درگذشت.

  •  تولد نیلز گوستاف دالن

نیلز گوستاف دالن متولد ۳۰ نوامبر ۱۸۶۹بود. وی کارخانه‌دار و برنده جایزه نوبل فیزیک سوئدی بود.او در سال ۱۹۱۲ به خاطر اختراع شیرهای خودکار، که در فانوس‌های دریایی و راهنماهای شناور به کار می‌رود، این جایزه را دریافت کرد.او  ۹ دسامبر ۱۹۳۷ درگذشت.

  • درگذشت ژوزف كونيو

ژوزف كونيو، صنعت‏گر فرانسوي در 3 سپتامبر 1725م در خانواده ‏اي فقير متولد گرديد و بنابراين همواره در تلاش براي معاش بود. وي كه به كارهاي صنعتي و فني علاقه داشت بعد از 10 سال تلاش و كوشش موفق شد در 30 اكتبر 1769م اولين وسيله نقليه بخاري را كه به صورت خودرو ارائه شده بود، اختراع نمايد. اتومبيلي كه كونيو اختراع كرد سه چرخ داشت و با نيروي بخار كار مي‏كرد. ديگ بخار اين اتومبيل در جلو قرار داشت و سرعت آن پنج كيلومتر در ساعت بود. ژوزف كونيو مخترع بزرگ فرانسوي كه پدر اتومبيل ناميده مي‏شود، در 30 نوامبر 1804م در 79 سالگي درگذشت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا