اسپری آبگریزکننده برای استفاده در روزهای بارانی

خیس شدن شیشه خودرو و لکه گرفتن سطوح از جمله اثرات جانبی باران است و یک شرکت نانویی دارای گواهینامه نانو مقیاس، اسپری آبگریز کننده سطح، تولید و به بازار عرضه کرده است. با این فناوری، شیشه و بدنه خودرو در روزهای بارانی عملکرد بهتری خواهند داشت.

یکی از محصولات این شرکت اسپری آبگریزکننده بدنه خودرو است که در آن از نانومواد استفاده شده است.

ه گزارش روز شنبه ستاد فناوری نانو، با استفاده از این اسپری آبگریزکننده، سطح بدنه خودرو به مدت طولانی‌تری تمیز باقی می‌ماند و رطوبت هوا آسیب کمتری به آن وارد می‌کند.

همچنین آلاینده‌های محیط نظیر لکه‌های چربی، غبار هوا، فضولات اسیدی پرندگان و همچنین شیره درختان که می‌تواند به بدنه خودرو آسیب بزند، با وجود این نانوپوشش در بدنه خودرو، اثر کمتری روی خودرو خواهد داشت.

در صورت استفاده از این اسپری، برای تمیز کردن بدنه خودرو به مواد شوینده نیاز نبوده و تنها با آب و دستمال بدنه خودرو قابل تمیز کردن است. براساس اطلاعات درج شده در سایت این شرکت، اثر این اسپری تا ۲۴ ساعت روی بدنه خودرو باقی می‌ماند.

شرکت تولید کننده محصول مشابهی نیز برای شیشه‌ها ارائه کرده است. این شرکت اسپری ویژه آبگریزکردن سطح شیشه تولید کرده که منجر به افزایش زاویه تماس قطره با سطح شیشه شده که این موضوع منجر به غلتیدن قطران باران از سطح شیشه می شود.

با این کار شیشه‌ها در روزهای بارانی دید بهتری داشته و همچنین غلتیدن قطرات موجب شستن آلودگی‌ها از سطح شیشه می شود. استفاده از این اسپری موجب محافظت بیشتر در برابر پرتوهای فرابنفش است.

یکی از مزیت‌ها دیگر این نانوپوشش روی سطح شیشه آن است که مانع از سائیدگی سطح شیشه در اثر برخورد ریزگردها با آن می‌شود.

این شرکت برای نمای ساختمان و سطوح آجری و سیمانی و همچنین چوب، پارچه و منسوجات نیز اسپری آبگریزکننده تولید کرده است.

لازم به ذکر است سال گذشته یک شرکت داخلی بعنوان یکی از فعالان حوزه برق و روشنایی از محلول‌های آبگریز طراحی شده برای بهبود عملکرد چراغ‌های روشنایی آزادراه‌ها استفاده کرده بود.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا