راه اندازی کارگزار بین‌المللی برای توسعه تجاری سازی محصولات دانش بنیان

 میلاد صدر خانلو راه اندازی مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس را نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق به توسعه صادرات دانست و افزود: این مرکز حمایت‌های مختلفی را در عرصه توسعه بازارهای صادراتی به شرکت‌های نوآور، ارائه می‌دهد که حمایت از حضور شرکت‌ها در رویدادهای بین‌المللی و تورهای تجاری و علمی، کمک هزینه دریافت گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌الملی و بسته حمایتی تحقیقات بازار از جمله این حمایت‌ها به شمار می‌رود.

وی یکی از مهمترین مسائل در توسعه صادرات را بازاریابی بین‌المللی دانست و اظهار کرد: بر این اساس این مرکز با حساسیت خاصی تعدادی کارگزار بین‌المللی را انتخاب کرد تا به عنوان نماینده مرکز وظیفه بازاریابی را بر عهده بگیرند. از نقاط مثبت این طرح، رایگان بودن آن است.

صدرخانلو تاکید کرد: هیچ کارگزاری حق ندارد تا هیچ وجهی بابت بازاریابی از شرکتی دریافت کند. تا زمانی که آن شرکت موفق شود تا بابت فروش محصول قرارداد منعقد کند.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری با اشاره به جزئیات دیگر طرح بازاریابی بین المللی خاطر نشان کرد: در حقیقت کارگزار تنها زمانی می‌تواند بابت بازاریابی کارمزدی بگیرد، که این فعالیت بازاریابی به نتیجه رسیده و فروش اتفاق افتاده باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا