فرآورده گیاهی محرک رشد طیور تولید شد

دکتر مرتضی ابوعلی دانش آموخته رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فرآورده گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و رشد طیور به مهر گفت: این محصول دانش بنیان و نوآورانه برای تقویت رشد و سیستم ایمنی طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این فرمولاسیون مورد مشابهی در کشور ندارد گفت: در تولید این داروی تقویت سیستم ایمنی طیور از یک فرآورده گیاهی استفاده کردیم.

به گفته وی، بادرنجبویه و گیاه سرخارگل در تولید این فرآورده دارویی استفاده کردیم.

وی گفت: بدین واسطه می‌توان از تلفات طیور جلوگیری کرد.

ابوعلی ادامه داد: در این شرکت دانش بنیان نظارت‌هایی برای پرورش مرغ در نظر گرفته شده و این فرآورده زیر نظر شرکت به طیور به صورت خوراکی داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با مصرف این فرآورده تلفات مرغ کاهش می‌یابد، افزود: این فرآورده برای تقویت سیستم ایمنی مرغ، بلدرچین، کبوتر، بوقلمون و… قابل استفاده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان افزود: این فرآورده همچنین محرک رشد طیور و باعث پیشگیری از بیماری‌های ویروسی خواهد شد لذا از هزینه‌ها و تلفات در این زمینه به واسطه فرآورده گیاهی تولید شده جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: این فرآورده به صورت خوراکی محلول در آب آشامیدنی طبق یک برنامه ریزی مشخص به طیور داده می‌شود؛ استفاده از این فرآورده باعث وزن گیری مرغ و افزایش کیفیت آن نیز می‌شود.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ابتدای کار هستیم زیرا این مجموعه دانش بنیان است و به تازگی کار خود را شروع کرده؛ ولی ظرفیت خوبی برای تولید داریم.

وی گفت: تست‌های این فرآورده در یک مرغداری زیر نظر دانشگاه اهواز انجام شده که مستندات آن به سازمان دامپزشکی ارائه شده و در ادامه کار مجوزهای تولید آن را به تازگی اخذ کردیم.

ابوعلی گفت: بهنگام تست وقتی از این فرآورده‌ها استفاده شد، هیچکدام از طیور نیازی به آنتی بیوتیک ها نداشتند.

وی گفت: این فرآورده را در خوزستان، اهواز، ماهشهر و… در لاین‌های ۲۰ هزار قطعه‌ای جوجه استفاده کردیم.

به گفته وی، ظرفیت تولید با توجه به میزان جوجه ریزی ۳۰-۴۰ هزار لیتر است اما در حال حاضر پنج هزار تولید می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا