پهنای باند گیگابایتی خانگی تا سال 2025

تحقق این آرزو برای بسیاری از فعالان صنعتی که رسیدن به این هدف را دست نیافتنی تلقی می کردند، دور از انتظار است. دولت انگلیس برای رسیدن به این هدف، بودجه ای 5 میلیارد پوندی برای طرح درنظر گرفته است البته نمودارها حکایت از آن دارد که هزینه های سال آینده این طرح به مراتب کم تر خواهد بود.

به گزارش سیناپرس،در حال حاضر، تنها 2/1 میلیارد پوند از 5 میلیارد پوند اختصاص یافته تا سال 2024 در دسترس است. شواهد استراتژی زیرساخت های ملی نشان می دهد که محققان با همه توان به دنبال رساندن این طرح به مرز 100 درصد تا سال های آتی هستند.

انتظار می رود که استفاده تجاری از شبکه های فیبری با قابلیت گیگابایت بدون دخالت دولت بتوانند تا پایان سال 2025 به بیش از 70 درصد تعهد داده شده برسد. بررسی ها نشان می دهد که اجرای این طرح گام بزرگی در راستای بهبود زندگی مردم انگلیس در شهرهای بزرگ و کوچک انگلیس به شمار می رود به طوری که سرعت اینترنت در برخی از این شهرها زیر 30 مگابایت در ثانیه سرعت دارد این در حالی است که دولت اعلام کرده است که رساندن سرعت بالای اینترنت به شهرهای دورافتاده بسیار گران تمام می شود.

به گزارش سیناپرس، برای کسانی که در مناطق روستایی و شبه روستا زندگی می کنند، دستیابی به همین حداقل ها هم اهمیت بالایی دارد. عده ای بر این باورند که هدف اصلی که قرار است تا سال 2025 این پهنای باند پیگابایتی تأمین شود، همواره یک آرزوی دست نیافتنی بود اما بخش صنعتی اذعان داشته که می تواند این حجم خواسته شده را تأمین کند که به نفع محیط زییست تمام می شود.

با وجود زی ساخت ها و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، هنوز هم موانعی بر سر راه باقی مانده است. برای جدا کردن این محدودیت ها از هدف اصلی چهار ساله، برخی کارشناسان بر این باورند که شاید نتوان این کوه را به طور کامل جا به جا کرد. تأکید بیش از حد روی مقابله با موانع کاربردی و تنظیماتی است که گاهی بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می شد.

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا