سند جامع توسعه هوافضا بدون دخالتهای سیاسی اصلاح شود

فتح الله امی در گفتگو با مهر، در مورد تكليف سند جامع توسعه هوافضاي كشور و نقشه راه فضايی گفت: سند جامع هوافضای کشور مدت‌هاست که تدوین شده و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد.

وی با بیان اینکه اختلافات کارشناسان و حتی نویسندگان سند جامع توسعه هوافضای کشور در سند مصوب نهایی، در موارد جزئی است، افزود: البته در این سند امکان اصلاح و پایش به وضوح دیده شده و به طور قطع باید با مشورت کارشناسی با تمامی نهادها بدون دخالت‌های سیاسی، اصلاح و پایش شود.

رئیس پژوهشگاه هوافضا از تدوین نقشه راه فضایی کشور نیز خبر داد و گفت: این نقشه راه در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.وی گفت: اکنون با توجه به ماموریت‌هایی که برای مرکز ملی فضایی تعریف شده، بهتر است این مرکز هم سند جامع توسعه هوافضای كشور و هم نقشه راه فضایی را مرور کرده و با مشورت با همه نهادهای مجری و ناظر فضایی و همچنین نهادهای بهره‌بردار خدمات فضایی، اصلاحات لازم را برای این دو سند، انجام دهد.

امی تصریح کرد: در اینصورت وظایف نهادها با توجه به نقشه راه به صورت واضح تعریف و تصویب می‌شود و موازی ‌کاری‌های گذشته ادامه نخواهد داشت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا