اثربخشی پرتال‌های تعاملی در توانمندسازی بهبودیافتگان سرطان پستان

 نجمه ناظری، عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان در پژوهشکده سرطان پستان با ارائه گزارشی از نتایج تحقیق به عمل آمده که نتایج حاصل از آن در ژانویه 2015 در نشریه Support Care Cancer منتشر شده است، گفت: در این پژوهش ابتدا تمام ویژگی‌های (بخش‌های) ممکن برای یک پرتال تعاملی با استفاده از پژوهش‌های پیشین استخراج شد و سپس در جلسات Focus Group در گروه‌های متعدد متشکل از درمانگران، بهبودیافتگان سرطان پستان و بهبودیافتگان سرطان ریه، همه افراد انتظارات و نیازهای خود را از یک پرتال تعاملی عنوان کردند و نقاط مثبت و منفی هر یک از بخش‌های مطرح شده بررسی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس انتظاراتی که از مباحث مطرح شده در جلسات هم‌اندیشی استخراج شد، در طراحی یک پرتال که رابطه بین درمانگران و بهبودیافتگان را امکان پذیر می‌کند، در نظر گرفتن حداقل پنج بخش «برنامه مراقبت بهبودیافتگان»، «دسترسی به پرونده الکترونیک بیماران»، «تاریخچه و خلاصه ویزیت‌ها»، «گزارش‌های بیماران از وضعیت سلامت خود» و «تله مونیتورینگ» ضروری است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، ناظری خاطرنشان کرد: نتایج این پژوهش می‌تواند پایه‌ای برای طراحی و راه‌اندازی پرتال‌های تعاملی برای بهبودیافتگان و حتی بیماران و درمانگران باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا