یکی از راکت‌های فالکون ۹ برای هفتمین بار به فضا پرتاب شد

راکت دو مرحله‌ای فالکون ۹ از پایگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» روانه فضا شد تا ۲۳مین پرتاب اسپیس ایکس در سال جاری میلادی و صدمین پرواز فالکون ۹ را رقم بزند. تقریبا ۹ دقیقه پس از پرتاب، مرحله اول بوستر به زمین بازگشت و روی یکی از شناورهای اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این شناور غول پیکر که «Of Course I Still Love You» نام دارد، یکی از دو شناوری است که اسپیس ایکس برای بازیابی راکت استفاده می‌کند. یکی از مهندسان اسپیس ایکس به نام «کیت تایس» در پخش زنده این پرتاب اعلام کرد که این راکت فالکون برای هفتمین بار فرود می‌آید.

پرتاب اخیر سومین تلاش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره‌های استارلینک به فضا بود. چند روز پیش این کمپانی با موفقیت ماهواره «Sentinel 6» ناسا را روانه مدار کرد، اما پیش از ارسال ماهواره‌های خود مجبور به بررسی راکت شد. یکی دیگر از تلاش‌های این شرکت دو روز پیش بود که به علت شرایط نامناسب آب و هوا در منطقه فرود، تصمیم گرفت آن را به تعویق بیاندازد.

مرحله اول بوستر مورد استفاده در پرتاب جدید به نام «B1049»، تا به امروز ۷ بار پرتاب شده و با موفقیت فرود آمده. این فالکون ۹ بیشترین تجربه پرواز را تا به امروز دارد. بازیابی امروز مرحله اول فالکون، ۶۷مین بازیابی این راکت از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

امروز اسپیس ایکس ۲۳مین پرتاب خود برای سال جاری میلادی را انجام داد که یک رکورد است. رکورد قبلی مربوط به پرتاب ۲۱ راکت در سال ۲۰۱۸ می‌شود. این شرکت همچنین صدمین پرتاب راکت فالکون ۹ را نیز جشن می‌گیرد.

ماه گذشته میلادی این کمپانی از ۱۰۰ پرتاب موشک‌های خانواده فالکون شامل فالکون ۱ و فالکون هوی خبر داد، اما حالا فالکون ۹ نیز به رکورد ۱۰۰ پرتاب دست پیدا کرده است.

با پرتاب ماهواره‌های اخیر، کیفیت و سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بهبود پیدا می‌کند. این کمپانی می‌تواند تا ۱۲ هزار ماهواره روانه مدار کند، اما شاید در نهایت موفق به پرتاب ۳۰ هزار ماهواره شود. چندین هفته پیش اسپیس ایکس آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای خود را آغاز کرد.

کاربران برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس باید تجهیزات موردنیاز به قیمت ۴۹۹ دلار را خریداری کنند و همچنین ماهانه ۹۹ دلار حق اشتراک پرداخت کنند. با وجود قیمت بالا، این سرویس در مقایسه با اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌های رقیب عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا