گردشگردی فناورانه از مصداق های اقتصاد دانش بنیان است

دکترمحمود شیخ زین الدین در مراسم افتتاحیه تونل بادی در مشهد افزود: باید همه مردم برای اصلاح اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش تلاش کنند و این اصلاح شرایط، جزء با تغییر از سوی افراد محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی باعث شده بازار ارزشمند بیش از 500 میلیارد تومانی محصولات مشهد مقدس را، به تولیدات چینی ها واگذار کنیم بیان کرد: اقتصاد نفتی است که باعث می شود، اقدامات بزرگ در حوزه گردشگری، وابسته به فراهم آوردن امکانات و تهیه تجهیزات از راه واردات باشد، همین اقتصاد است که باعث می شود افتتاح پروژ ه ای اگر با واردات چند صد میلیون دلاری انجام شده باشد حتی اگردر به ثمر رسیدن آن اثری از دانش و توانمندی داخلی نباشد، نسبت به پروژه ای هرچند کوچک تر، اما مبتنی بر دانش بومی و خلاقیت متخصان داخلی و بدون تکیه بر واردات، مهم تر به نظرمان برسد.
معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور و اصلاح اقتصاد نفتی در تکیه کردن بر سنت ها، ارزش ها و مزیت های درونی است، افزود: به بازار رساندن، ملموس کردن نتیجه تحقیقات، پژوهش ها و طرح های فناورانه، در زندگی مردم، تجاری شدن فعالیت های علمی و توجه به بخش خصوصی، اولویت اصلی در حمایت از فعالیت های علمی و فناوری است.

شیخ زین الدین اظهارکرد: اکنون که در دوره فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی قرارداریم، اگر می خواهیم حرف تازه ای بزنیم، تنها راه آن، تحقق اقتصاد دانش بنیان است و این امرجز با تکیه بر توان بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد:با وجود سرمایه عظیم نیروی انسانی خلاق و توانمند موجود درکشور، نباید تسلط دیگر کشورها بر بازارهای داخلی ما قابل پذیرش باشد، باید بتوانیم سرمایه انسانی قوی و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در بستر اقتصاد دانش بنیان به کار گیریم تا ضمن ایجاد ثروت اشتغال زایی و ایجاد گردش مالی مشکلات کشور را حل کنیم.

 به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،نخستین تونل شبیه ساز سقوط آزاد کشور با عنوان تونل باد صبا، روز چهارشنبه دهم تیرماه سال جاری با حضور دکتر پیمان صالحی رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمدعلی اردکانی، طراح و مجری این طرح کلان ملی، جمعی از اساتید و فعالان چتربازی و علاقمندان، به طور رسمی افتتاح و بهره برداری شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا