عرضه‌ پلی استیشن 5 به بزرگ‌ترین نمونه در تاریخ عرضه تبدیل می شود

به ‌نظر می‌رسد فروش کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند به‌طرز قابل ‌توجهی بیشتر از فروش پلی استیشن 4 در زمان عرضه باشد و روی دادن چنین موضوعی می‌تواند عرضه‌ کنسول نسل نهمی سونی را به‌طور بالقوه تبدیل به موفق‌ترین و بزرگ‌ترین عرضه‌ یک کنسول در طول تاریخ مدرن کند.

 کریستوفر درینگ از نشریه Gameindustry.biz، طی دو توییت اشاره کرده است که آمار‌ و ارقام برخی بازارها نشان می‌دهد که کنسول جدید سونی در آستانه‌ی شکستن رکورد فروش  است.

او می‌گوید: آمار و ارقامی از برخی بازارها به گوشم رسیده است که حاکی از فروش هنگام عرضه‌ بسیار بیشتر پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 است. ایکس باکس هم قبلا گفته بود عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از ایکس باکس وان بزرگ‌تر بوده است. اگر بتوانم صحت آن اعداد و ارقام را تأیید کنم، حتما آن‌ها را منتشر خواهم کرد.

از درینگ سؤال شد چرا سونی قادر نبوده است همهی تقاضای بسیار زیاد برای خرید پلی استیشن 5 را تأمین کند. او در پاسخ گفت ممکن است محدودیت‌هایی جدی در فرایند تولید یا توزیع محصول وجود داشته باشد و اینکه سونی به احتمال زیاد تعداد افرادی که قصد خرید پلی استیشن 5 داشته‌اند، دست‌ کم نگرفته است.  درینگ پیش‌بینی می‌کند با اینکه محدودیت‌هایی در تأمین پلی استیشن 5‌ بیشتر وجود دارد، این کنسول احتمالا بزرگ‌ترین عرضه را در تاریخ تجربه خواهد کرد.

با اینکه هنوز رقم دقیقی به‌صورت رسمی از فروش هنگام عرضه‌ پلی استیشن 5 منتشر نشده است، درینگ می‌گوید آمار و ارقام به‌دست‌آمده از برخی بازارها از فروش کنسول نسل نهمی سونی بسیار بیشتر از فروش هنگام عرضه‌ی پلی استیشن 4 است. همچنین اخیرا تأیید شده بود که کنسول پلی استیشن 5 چهار برابر بیشتر از ایکس باکس سری ایکس در ژاپن فروخته شده است و اینکه فروش هنگام عرضه‌ی PS5 کمتر از PS4 در ژاپن بوده است؛ البته این موضوع احتمالا به‌ دلیل شرایط متفاوت حال حاضر در این کشور و جهان است.

از طرفی مایکروسافت اعلام کرده است که به‌ خاطر عرضه‌ موفقیت‌آمیز کنسول‌های نسل جدیدش، مخصوصا در بریتانیا، به‌ خود می‌بالد. ردموندی‌ها می‌گویند ایکس باکس سری ایکس «بزرگ‌ترین عرضه را در تاریخ ایکس باکس تجربه کرده است.» اما به‌ نظر نمی‌رسد مایکروسافت تمایلی به اعلام جزئیات بیشتری از آمار فروش کنسول‌های نسل جدیدش داشته باشد؛ چراکه فیل اسپنسر اظهار کرده است که دوست ندارد مایکروسافت تمرکزش را از افزایش آمار بازیکنان ایکس باکس به موضوع فروش کنسول منحرف کند.

باید منتظر ماند و دید آیا سونی جزئیات آمار فروش پلی استیشن 5 را فاش خواهد کرد یا خیر؛ ولی اگر توییت‌هایکریستوفر درینگ درست از آب دربیایند، شاید سونی دوست داشته باشد این موفقیت را با طرفداران به ‌اشترک بگذارد.

 

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا