نخستین پرواز آزمایشی دلتا 2

  • نخستین پرواز آزمایشی دلتا 2

در26نوامبر 1369 موشک دلتا ۲، اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.موشک‌های سری دلتا نوعی موشک با سیستم راه‌اندازی مصرفی است که در ایالات متحده در حدود ۳۰۰ بار استفاده شده است که ۹۵ درصد موفقیت داشته‌اند. این موشک‌ها توسط سازمان یونایتد لانچ الاینس در ایالات متحده پرتاب می‌شوند.

  • تولد جان هاروارد

جان هاروارد،کشیش انگلیسی در 26 نوامبر 1607 میلادی به دنیا امد ، هاروارد که نام دانشگاه هاروارد به افتخار وی نام گذاری شده است.جان هاروارد کشیشی بود که ۴۰۰ جلد کتاب به کتابخانهٔ دانشگاه هاروارد و همچینین مبلغ ۷۷۹ پوند به این دانشگاه کمک نمود. بنا بر منابع رسمی هاروارد، تأسیس این دانشگاه، نه توسط یک فرد که حاصل تلاش جمعی بوده‌است؛ لذا جان هاروارد نه به عنوان بنیانگذار، بلکه به عنوان یکی از بنیانگذاران این دانشگاه شناخته می‌شود. هر چند به موقع بودن و سخاوت بسیار زیاد او در این مهم، او را به عنوان مفتخرترین این بنیانگذاران تبدیل کرده‌است و نام دانشگاه هاروارد به افتخار وی است.

  • تولد نوربرت وینر

نوربرت وینر متولد ۲۶ نوامبر ۱۸۹۴بود. وی یک ریاضی‌دان آمریکایی بود.در سال ۱۹۰۶ کریر اولین اختراع خود، وسیله‌ای برای تصفیه هوا، را به ثبت رساند. کارخانجات نساجی جنوب آمریکا از اولین استفاده کنندگان سیستم جدید کریر بودند. کمبود رطوبت در محیط کارخانجات نساجی بلمونت موجب افزایش بار الکتریسیته ساکن در پنبه شده و این امر موجب سختی و تیرگی پارچه می‌گردید. سیستم کریر رطوبت موجود در محیط را افزایش داد و در یک حد مطلوب پایدار نمود که این امر موجب از بین رفتن مشکل به وجود آمده گردید. اولین مشتری خارجی سیستم جدید کریر، یک کارخانه نساجی واقع در یوکوهامای ژاپن بود که در سال ۱۹۰۷ این سیستم را خریداری نمود.وی ۱۸ مارس ۱۹۶۴درگذشت.

  • تولد کارل زیگر

کارل زیگلر متولد ۲۶ نوامبر ۱۸۹۸بود. وی شیمی‌دان آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی در ۱۹۶۳ به همراه جولیو ناتای ایتالیایی برای تحقیقاتشان روی پولیمرها بود. در ۱۹۴۳ به ریاست مؤسسه تحقیقات کربنی ماکس پلانک در مولهایم رسید و در ۱۹۶۳ جایزه نوبل شیمی را همراه با شیمی‌دان ایتالیایی، جولیو ناتا برای تحقیقاتش در زمینه زنجیره‌های بلند پولیمری که به توسعهٔ مواد جدید صنعتی همچون پولیپروپیلن منجر شده بود دریافت داشت. وی  ۱۲ اوت۱۹۷۳ درگذشت.

  • درگذشت جوزف یی مورای

جوزف موری متولد ۱ آوریل ۱۹۱۹بود. وی یک دانشمند در زمینه جراحی پلاستیک، جراحی زیبایی، و پیوند اندام اهل ایالات متحده آمریکا بود.او ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا