از چراغ خواب تا شارژر بی سیم هوشمند

یکی از فناوری های قابل توجهی که در سال ۲۰۲۰ ارائه شد، چراغ خواب هوشمند موسوم به Yeelight Staria Pro بود. طراحی فوق العاده این چراغ هوشمند به نوعی است که شما می توانید به سادگی نور اتاق را تنظیم کرده و آن را زیاد و کم کنید. این چراغ هوشمند می تواند به کیت خانه های هوشمند نیز متصل شده و یکی از فناوری های پیشروی اینترنت اشیا به حساب می آید. کاربران چراغ های هوشمند استاریا می توانند با کمک هوش مصنوعی مبتنی بر سیستم های تلفن همراه از قبیل الکسا ، سیری یا گوگل،  این چراغ را  کنترل کرده و از هر نقطه ای داخل یا خارج از خانه، آن را روشن و خاموش کنند.

 

این چراغ همچنین به شما امکان می دهد روشنایی و گرمای اتاقتان را نیز تنظیم و از تایمرهای  تلفن هوشمند برای استفاده و زمان بندی آن استفاده کنید. این چراغ همچنین قابلیت شارژ تلفن های همراه را به صورت بی سیم نیز داشته و برای مثال شما می توانید پیش از خوابیدن، گوشی خود را برای شارژ روی آن قرار داده و چراغ را به گونه ای تنظیم کنید که راس ساعت خاصی خاموش شده و سپس مجددا در ساعت مورد نظر شما روشن شود.

این چراغ هوشمند با قیمت ۷۳ دلار در بسیاری از کشورهای جهان عرضه شده و قابل دسترسی است. از جمله دیگر ویژگی های چراغ هوشمند استاریا می توان به طراحی ساده  و مبتنی بر زیباشناختی و کاربردی آن اشاره کرد.

این چراغ همچنین قابلیت تامین نور یکنواخت، مستقیم یا نور پس زمینه را داشته و با پشتیبانی از کنترل برنامه و کنترل صدای هوشمند ؛ با برنامه های Homekit ، Mi home تطبیق دارد. با استفاده از این چراغ هوشمند امکان تنظیم مرحله ای نور و تامین طیف های مختلف از نور زرد گرم تا نور سفید خنک نیز وجود دارد. وزن این محصول حدود یک کیلو گرم بوده و در طراحی آن، سادگی و کاربردی بودن حرف نخست را      می زند.

شارژر بی سیم هوشمند چند کاره

شارژر بی سیم Belkin Boost Charge 3 یکی از فناوری های جالبی بود که در سال ۲۰۲۰ برای ساعت و تلفن های همراه طراحی شده و شما به کمک آن می توانید بدون استفاده از سیم، دستگاه های خود را شارژ کنید.

این شارژر می تواند تلفن های همراه آیفون ، اپل واچ و هدفون های این تجهیزات را به طور همزمان تغذیه کرده و هنگامی که از آن استفاده نمی شود فضای زیادی را اشغال نکرده و تقریبا دیده نمی شود. البته اگر شما از دستگاه های اپل استفاده نمی کنید می توانید از نمونه های ویژه اندروئید این محصول استفاده کرده و از شر شارژرهای سیم دار و گره خوردن همیشگی سیم های شارژر و هدفون خلاص شوید.

این دستگاه کاربردی برای مشتریان اروپایی و آمریکایی به نسبت ارزان قیمت بوده و برای داشتن آن تقریبا باید ۱۰۰ دلار هزینه کرد.  گفتنی است پایه یا همان استند این مجموعه دارای ویژگی ضد لغزش بوده و تلفن همراه شما از روی آن سر نخواهد خورد. در صورت تمایل نیز می توانید آن را روی حالت ویژه شب (Nightstand) تنظیم کرده و از دستگاه خود استفاده کنید.

البته باید به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از خرید این محصول، تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود را بررسی کرده تا ببینید آیا قابلیت شارژ بی سیم را دارد یا خیر. ممکن است برخی از مدل های قدیمی قابلیت پشتیبانی از شارژر بی سیم Belkin Boost Charge 3 را نداشته باشند. البته به گفته شرکت سازنده، تقریبا تمامی محصولاتی که پس از سال ۲۰۱۷ تولید شده اند توانایی شارژ بدون سیم را دارا بوده و با این شارژر همخوانی دارند.  در این شارژر،  10 وات نیرو ، از طریق القای بی سیم به دستگاه های مختلف منتقل می شود.

یکی از مزایای سیستم فوق الذکر، شارژ سریعتر از حد استاندارد به نسبت شارژرهای سیم دار بوده و  نشانگرهای ال ای دی در هنگام شارژ شدن دستگاه ، زمان شارژ کامل و میزان درصد شارژ را  به شما اطلاع می دهند.

این دستگاه تنها ۳۵۵ گرم وزن داشته و یک آداپتور AC آن را به برق شهری وصل می کند. در خاتمه گفتنی است که نوع اندروئید شارژر بی سیم Belkin Boost Charge 3 با تمامی گوشی های اندروئید بعد از سال ۲۰۱۷ تطبیق داشته و این شارژر در محصولات اپل نیز با مدل های آیفون  iPhone 11 Pro Max، 11 Pro، 11، XS Max، XS، XR، X، 8، 8 Plus. سازگار است.

شما همچنین می توانید علاوه بر ساعت های هوشمند اندروئیدی خود، اپل واچ های سری 5 ، 4 ، 3 ، 2 ، 1 ، نسل اول ، AirPods (نسل 2) ، AirPods Pro را با این دستگاه شارژ کنید.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا