ثبت‌نام صاحبان ایده‌های نوآورانه در طرح تیکاف آغاز شد

احمد عسگری در خصوص این طرح افزود: این طرح توسط پارک فناوری پردیس با همکاری «شبکه نوآوری و فناوری ایران» و حمایت مادی و معنوی «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «بنیاد ملی نخبگان» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف طرح تیکاف، کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن مسیر تجاری‌سازی ایده است، گفت: به مخاطبان این طرح که افراد صاحب ایده و طرح هستند، خدمات حمایتی از قبیل مشاوره‌ تخصصی، راهبری، مهارت آموزی و آموزش و شبکه‌سازی در مسیر تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و فناورانه و در یک جمله خدمات دورره شکل‌دهی برای تیم سازی و رسیدن به محصول یا خدمت نهایی ارایه می‌ شود.

عسگری افزود: «ایجاد نسخه تجاری‌سازی طرح/ ایده متناسب هر فرد»، «شناخت فضای بازار و رقبای مرتبط با طرح یا ایده»، «اصلاح دیدگاه هر فرد صاحب ایده نسبت به کارآفرینی و نگاه دقیق تر به این موضوع»، «آشنایی با ابزارهای حمایتی جهت پیشبرد طرح»، «آماده سازی و اتصال به نهادهای حمایتی فناوری و نوآوری»، «ایجاد شناخت نسبت به موانع پیش رو برای تجاری کردن ایده» بخشی از خروجی مورد انتظار برای مخاطبان این طرح است.

مدیرکل اداره سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک، درباره زمان اجرای این طرح بیان کرد: تیکاف یک برنامه ۳ تا ۵ ماهه است که ثبت نام در این طرح در وبسایت Irantakeoff.Ir از ۲ تا ۱۹ آذر ۹۹ انجام می‌شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام بخش‌های تیکاف از جمله جلسات، مشاوره‌ها، ‌ارزیابی‌ها، آموزش‌ها، تمرین‌ها و کارگاه‌ها از طریق بستر یکپارچه تیکاف به صورت آنلاین برگزار می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته در صورت کاهش موج ابتلا به کرونا، برخی جلسات به صورت حضوری و در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در اجرای تیکاف، از ظرفیت‌های شتاب دهنده‌ها از جمله «هم‌آوا» و شرکت‌های خدمات تخصصی از جمله «تکچی» به عنوان مجری استفاده شده است،  

علاقه‌مندان به شرکت در طرح تیکاف می‌توانند برای اطلاع از جزییات بیشتر این طرح و ثبت نام، به وبسایت‌های Irantakeoff.Ir یا Takeoff.tinet.ir مراجعه‌ کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا