تست کرونا باعث ابتلای شما به این بیماری می شود !

به تازگی ویدئویی در شبکه های مجازی منتشر شده است که در آن ادعا می شود انجام تست کرونا خطر آلوده شدن به این بیماری را در پی دارد. این کلیپ با توضیح «آزمایش نده … آزمایش ها مشکل سازهستند.» در تاریخ دهم نوامبر به یوتیوب ارسال و بارها در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده و در آن ادعا می شود با انجام تست کرونا احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد. در این ویدئو فردی ادعا می کند که من افراد بسیاری را می شناسم که همه آنها بلافاصله پس از انجام این آزمایش، بیمار شده اند.

در پاسخ به این ادعا باید اعلام کرد که انجام تست کرونا به هر روشی و  به طور خاص در روش پی سی آر یا نمونه برداری از مخاط بینی، هیچ ارتباطی با ابتلا به این بیماری نداشته و تنها راه مبتلا شدن به کووید ۱۹، تماس مستقیم با ویروس به واسطه حضور فرد مبتلا یا تنفس در محیطی است که به ویروس آلوده است. البته باید به این موضوع نیز اذعان داشت که طبیعتا ما در مورد نحوه استاندارد انجام تست و استفاده از وسایل استریل و کاملا ضدعفونی شده یک بار مصرف صحبت می کنیم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هر شرایطی می تواند با خطر ابتلا به بیماری همراه باشد.

به همه افراد توصیه می شود در شرایط همه گیری و بحران ویروس کرونا سعی کنند اخبار را از منابع علمی و معتبر دنبال کرده و صرفا هر موضوعی را به دلیل انتشار در فضای مجازی نپذیرند. بهترین منابع بررسی صحت اخبار مرتبط با همه گیری کرونا در سطح بین المللی، سازمان بهداشت جهانی بوده و در سطح کشورها نیز مقامات رسمی وزارت بهداشت هر کشور مسئولیت مستقیم ارائه اطلاعات دقیق در این مورد را دارند.

در خاتمه گفتنی است انجام تست پی سی آر توسط سازمان ها و نهادهای علمی مختلفی در سطح جهان تایید شده و هیچ مدرک معتبر علمی دال بر خطرناک بودن آن وجود ندارد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا