فیلمی که ۵۰ سال پس از ریشه کن شدن کرونا را نشان می‌دهد

از شیوع کرونا در جهان نزدیک به یکسال می‌گذرد. دسامبر سال گذشته بود که مرگ و میر مرموز تعدادی از ساکنان شهر ووهان چین خبرساز شد. دولت چین پس از تحقیقات اولیه از شیوع ویروس مرگباری با نام «کرونا» خبر داد که بلافاصله از مرز‌های این کشور به سراسر جهان شیوع پیدا کرد.

این ویروس که تاکنون در ۲۱۸ کشور جهان گزارش شده نزدیک به ۶۰ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند که بیش از ۱۳۷۰۰۰۰ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند. کشور‌های آمریکا، برزیل، هند، مکزیک و انگلیس دارای بیشترین قربانیان این ویروس در جهان هستند.

با شیوع کرونا در جهان بسیاری از کشور‌ها اقدام به اِعمال قرنطینه‌های سراسری کردند تا از گسترش و شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند. بی گمان ماندن در خانه و پرهیز از حضور بی دلیل در اجتماعات می‌تواند زنجیره انتقال این ویروس مرگبار را پاره و به ریشه کن شدن آن کمک کند.

کلیپی که به تازگی منتشر شده است دورنمایی خیالی از وضعیت جهان را در صورت رعایت این نکته مهم ترسیم می کند. در این ویدئو مردی سالخورده از سال ۲۰۲۰ و زمان شیوع کرونا سخن می‌گوید که او و هموطنانش با ماندن در خانه و رعایت بهداشت توانستند کرونا را ریشه کن کنند. در پایان ویدئو از مردم جهان درخواست می‌شود تا با ماندن در خانه به کرونا پایان دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا