طرح شهید قاسم سلیمانی در تهران اجرایی شد

دکتر جلیل کوهپایه زاده در جلسه ستاد بحران از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مشارکت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛ به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ خبر داد.

وی بیان کرد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین و در تهران و سایر استان های کشور اجرا می شود.

کوهپایه زاده اظهار کرد: طرح مدیریت و ‌کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی می شود که دانشگاه علوم پزشکی ایران هم به عنوان یکی از مجریان این برنامه همکاری و حضور فعال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر استفاده از ظرفیت نیروی های داوطلب (کادر درمان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان) جهت حضور مشارکت حداکثری در این طرح تاکید کرد و افزود: سازماندهی کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش های مختلف قرار دارد.

وی با اشاره به انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین شده، خاطر نشان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

کوهپایه زاده اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در عملیاتی شدن ۳۰ اقدام اجرایی این طرح مشارکت کامل خواهد داشت؛ به ویژه در بخش مراقبت با انجام تست های وسیع، رصد بیماران و افراد در تماس نزدیک، معرفی افراد مبتلا به مراکز جامع یا بیمارستان ها، آموزش بیماران و  عموم مردم؛ دانشگاه حضور فعال دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا