پاییز خیال انگیز در پارک جمشیدیه تهران

این پارک به علت واقع شدن در نزدیکی کوه‌ های شمال تهران، اولین نقطه از پایتخت است که بارش‌‌ برف و باران را هر سال تجربه میکند. معماری آن متفاوت از سایر پارک ‌های تهران است. آبشار مصنوعی، حوضی زیبا و همچنین چندین المان هنری تجسمی مزین آن است.

شما می توانید با بالا رفتن از پله‌ های پشت آبشار نمای شهر تهران را نظاره گر باشید. جمشیدیه پس از پارک ملت دومین پارکی است که بسیار محبوب است چرا که برای همه گروههای سنی  متناسب است. کوهنوردان به این بوستان می آیند تا گرد هم جمع شده و راهشان را به سمت کلک‌چال و کوه های شمال تهران و رشته کوه البرز ادامه دهند، برخی مردم نیز فضای این پارک را برای کسب آرامش برمی گزینند و برخی نیز در کافه ها و رستوران ها ی این پارک زمان خود را به خوشی سپری می کنند.

پارک جمشیدیه داری چهار ورودی است. از هر طرف که وارد شوید فضای سنگی پارک و آرامش آن شما را شگفت زده خواهد کرد. امکانات این پارک شامل سالن آمفی تئاتر، رستوران، آب ‌نما، نیمکت، سطل زباله، آبخوری، آلاچیق، فضای سبز شامل گیاهان پوششی، جنگل کاری، درختچه، گل و گلکاری، سرویس بهداشتی می باشد.

از دیگر جاذبه های جالب توجه پارک، تخته سنگ‌هایی هستند که تغییر شکل داده شده‌اند و شکل حیوانات مختلف را در ذهن تداعی می‌کنند. این باغ وحش سنگی به حدی جذاب است که گردشگران سختی پیمودن ۶۰۰ پله را برای تماشای این حیوانات، به جان می‌خرند و از گردش خود لذت می‌برند. در این میان، به جز حیوانات، تندیس‌های دیگری هم دیده می‌شوند که مفاهیم طبیعی، فرهنگی و عرفانی دارند و با شکل و شمایل خاص خود قوه تخیل شما را به کار می‌اندازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا