امکان شنود پیام‌ها به حداقل می رسد

گوگل سال گذشته با افزودن قابلیت‌های جدیدی نظیر نشانگرهای تایپ و خواندن پیام توسط طرف مقابل مسنجر اندروید را متحول کرده بود. این آپدیت به لطف تکنولوژی RCS یا خدمات ارتباطی غنی محقق شد که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر با کیفیت و ویدیوها را از طریق پیامک ارسال کنند و از تایپ عبارات توسط طرف مقابل پیش از ارسال آگاه شوند. تنها نکته‌ای که در این آپدیت به آن پرداخته نشد رمزنگاری دو طرفه بود و حالا گوگل سراغ این مورد رفته است.

گوگل در این روش با رمزنگاری دو سویه (End-To-End) پیام ارسالی تا رسیدن به مقصد امنیت تبادل داده بین گیرنده و فرستنده را تضمین می‌کند؛ به گونه‌ای که هیچ فرد ثالثی حتی خود این شرکت هم نمی‌تواند به پیام های رد و بدل شده در مسنجر دسترسی پیدا کند. این ویژگی به خاطر امنیت بالا در پیام‌رسان های متعددی از جمله واتساپ، iMessage اپل و مسنجر فیسبوک پیاده سازی شده است.

این قابلیت در گام اول تنها در پیام‌های دو طرفه قابل استفاده است و در گروه‌ها خبری از آن نخواهد بود. در صورتی که هر دو طرف RCS را فعال کرده باشند، رمزنگاری دو سویه نیز به شکل خودکار فعال می‌شود. در صورتی که آزمایش‌های امنیتی در ماه جاری طبق انتظار پیش برود، گوگل در سال آینده آنرا به صورت عمومی ارائه خواهد کرد.

ارائه این ویژگی در مسنجر اندروید از نظر امنیتی بسیار مهم است چرا که اندروید محبوبترین سیستم‌عامل موبایل دنیا است و از هر ۱۰ گوشی ۹ مورد به آن متکی هستند. از طرف دیگر پیاده‌سازی رمزنگاری دو سویه با ارتقای چشمگیر امنیت مسنجر اندروید می‌تواند کاربران بیشتری را به استفاده از ان ترغیب کند.

 

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا