کاهش 16 هزار تنی گاز گلخانه ای با ارسال یک ایمیل کمتر

ارسال پیام های ایمیلی در انگلیس سالانه بیش از 23 هزار تن کربن در جو کره زمین تولید می کند. در حالی که ایمیل بخش جدایی ناپذیر برقراری ارتباط به شمار می رود، اما پژوهشگران بر این باورند که با ارسال یک پیام ایمیلی کم تر می توان در تولید بیش از 16 هزار تن کربن در سال صرفه جویی کرد.

به گزارش dailymail، این حجم از کربن تولید شده به ازای ارسال یک ایمیل معادل پرواز 81 هزار و 152 پرواز از لندن به مادرید یا حرکت 3 هزار و 334 خودروی دیزلی در جاده است. مطالعاتی که از سوی مرکز OVO Energy صورت گرفته، نشان می دهد که 49 درصد انگلیسی ها اعتراف کرده اند که روزانه تعداد زیادی ایمیل غیرضروری ارسال می کنند که این امر در آلودگی هوا نقش بسیار زیادی دارد.

بررسی ها نشان می دهد که بالاترین میزان ایمیل های ارسالی دربرگیرنده عبارت های ساده ای چون «اوقات خوبی داشته باشید»، «با احترام» و «تشکر» هستند که گاهی واقعا می توان با ارسال آنها از بروز چنین فاجعه زیست محیطی جلوگیری کرد.

یافته ها حاکی از آن است که 71 درصد انگلیسی ها اعلام کرده اند که اگر از تأثیر مخرب ایمیل های ارسالی مطلع بودند، هرگز این کار را نمی کردند و از ارسال ایمیل های غیرضروری خودداری می کردند. این مسئله در حالی مطرح شده است که مقامات انگلیسی به دنبال برنامه هایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند.

به گزارش سیناپرس، ارسال هر ایمیل از ترکیب برق مورد استفاده برای تأمین نیرو در دستگاه هایی که از طریق آنها ایمیل نوشته و خوانده می شوند، شبکه های انتقال داده و مراکز داده ای که آن را ذخیره می کنند، اثر کربنی ایجاد می کند. مرکز داده کم تر از 1/0 درصد از اثرات کربنی را در دنیا باعث می شوند اما این آمارها نشان می دهد که با استفاده بیشتر از تماس های تصویری، و بازی با وسایل الکترونیک، انتظار می رود رشد اثرات کربنی بیشتر شود.

محققان بر این باورند که بهره وری بیشتر به طور خودکار باعث کاهش انتشار کربن در جو می شود و بخش فناوری اطلاعات تا حد زیادی می تواند در کاهش انتشار این گاز گلخانه ای نقش مؤثری داشته باشد.

مترجم:ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا