مرسدس بنز AMG GT 4 رکورد پورشه پانامرا توربو S را زد

حتی ویروس کرونا نیز نتوانسته تا خودروسازان را وادار به انجام کارهای مهم تری از رکورد شکنی در جهنم سبز یا همان پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان کند. در همین تابستانی که گذشت رکورد سریع ترین سدان پیست نوربرگ رینگ آلمان بین دو شرکت شهیر آلمانی یعنی مرسدس بنز و پورشه جا به جا شده است.

مدل 2021 AMG GT 4 با رانندگی مهندس بخش توسعه AMG یعنی «Demian Schaffert» رکورد 7 دقیقه و 27.80 ثانیه را به ثبت رسانده است.
پیش از این پورشه پانامرا توربو S با ثبت رکورد 7 دقیقه و 29.81 ثانیه رکوردی که توسط همین مرسدس بنز AMG GT 4 در سال 2018 به ثبت رسیده بود را شکست، اما مجددا مرسدس این عنوان را از آن خود کرد.
مدل 2021 این سدان 630 اسب بخاری که از ماه سپتامبر جاری بر روی خطوط تولید شرکت مرسدس بنز قرار دارد در بخش شاسی و تنظیمات مربوط به فرمان بهینه شده است و تغییری در بخش فنی پیدا نکرده است.
خودرویی که با آن رکورد به ثبت رسیده است از لاستیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 به همراه پکیج  آیرودینامیکی و همینطور صندلی های سبک وزن مجهز به کمربند 4 نقطه ای بهره می‌برد.
البته مرسدس شرایط پیست را به علت خیس بودن و دمای بسیار پایین هوا (در حدود 7 درجه سانتی گراد) مناسبت ثبت رکورد نمی‌دانسته است.
همچنان رکورد سریع ترین سدان 4 درب جهان متعلق به جگوار XE SV Project8 است. البته مسئولین پیست نوربرگ رینگ سدان های سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را در دسته جگوار قرار داده و سدان‌های سایز بزرگ تر همچون AMG GT 4 و آئودی A7 Sportback را در دسته دیگری قرار داده اند.
مرسدس بنز قرار است در آینده نزدیک از مدل قدرتمندتر این سری از محصولات خود با نام GT 73 پرده برداری کند که به مدد قوای محرکه هیبریدی توانایی تولید بیش از 800 اسب بخار قدرت را دارد و پادشاهی نسل تازه‌ای از ابرسدان های مرسدس بنز را نوید می‌دهد. احتمالا این ماجرای کشمکش رکورد شکنی همچنان پا برجا خواهد بود.
 
منبع:دیجیاتو
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا