ارایه نقشه راه اجرای سندملی گیاهان دارویی تا دو ماه آینده

 منصور کبگانیان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:نقشه راه نشان می دهد که در سال های باقیمانده تا سند پشم انداز 1404 چه اقداماتی باید انجام گیرد تا اهداف این سند محقق شود.وی اظهار کرد:حجم کارها و اقداماتی که در سندملی گیاهان دارویی و طب سنتی در نظر گرفته شده تا سال 1404 است که با برنامه ریزی منسجم باید این کارها محقق شود.

کبگانیان یکی از وظائف معاونت اجرایی و هماهنگی این مجموعه را دریافت نقشه راه هر سند اعلام کرد و گفت: نقشه راه این سند نیز خواسته شد که به دلیل کامل نبودن به متولیان آن فرصت داده شد تا آن را کامل کنند. قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه علمی کشور با اشاره به اینکه باید در زمان مشخص نقشه راه این سند به جلسه شورای ستاد ارایه شود، افزود: اهداف و اقدامات متعددی در این سند در نظر گرفته شده که باید با همکاری و مساعدت اعضای شورای این ستاد، تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه قضاوت نهایی در خصوص عملکرد این سند در جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور انجام خواهد شد، گفت:سند ملی گیاهان دارویی در نوبت این جلسه است و متولیان آن باید گزارش جدی و دقیق خود را ارایه دهند.کبگانیان با اشاره به اینکه حدود چهار ماه پیش گزارش مفصلی از ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی خواسته شده است، گفت: این گزارش در کار گروه مشورتی این مجموعه ارایه و نکاتی در این زمینه پیشنهاد شد اما در مجموع ارزیابی در این زمینه مثبت بود.

سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی به استناد قسمت الف بند 5-1 فصل پنجم نقشه جامع علمی کشور در جلسه 735 در 25 تیرماه سال 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

گیاهان دارویی و طب سنتی، گیاه دارویی، داروهای گیاهی، طب سنتی، فراورده های گیاهی و طبیعی از بخش های این سند است که اهداف و اقدامات متعددی برای آنها در نظر گرفته شده است.
کسب سهم 20 درصدی ارزش بازار دارویی کشور، افزایش صادرات گیاهان دارویی و فراورده های دارویی گیاهی، کسب 3 درصد سهم تولید علم حوزه گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی از جمله اهداف حوزه گیاهان دارویی و فراورده های گیاهی است.

تهیه و تدوین استاندارهای ملی برای محصولات حوزه گیاهان دارویی، راه اندازی انستیتو تحقیقاتی، ایجاد و توسعه گرایش ها، دوره ها و رشته های تخصصی و حمایت از تجاری سازی و تولید صنعتی دستاوردهای بخش گیاهان دارویی از مهمترین اقدامان این سند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا