در استفاده از نتایج پژوهش وفناوری ها جدی تر باشیم

سینا پرس:همزمان با  آخرین  روز از پانزدهمین هفته ملی پژوهش ،عصر امروز پژوهشگران برتر دانشگاه علم وفرهنگ با حضور دکتر محمود گودرزی-وزیر ورزش  و جوانان،دکترحمیدرضا طیبی-رئیس جهاد دانشگاهی ،دکتر حمید گورابی -رئیس پژوهشگاه رویان و دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو- رئیس دانشگاه علم و فرهنگ معرفی و تقدیر شدند.

دکتر حمیدرضا طیبی در حاشیه این مراسم و در گفت و گویی اختصاصی درباره جایگاه و اهمیت پژوهش در کشور به خبرنگار سیناپرس گفت:اساس پیشرفت اقتصاد دانش بنیان کشور مسائل علمی و فناورانه واساس کارهای علمی و فناورانه، پژوهش است .بنابراین  برای اینکه اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد علمی باشد،به فناوری های پیشرفته نیاز داریم و این یعنی کار علمی و فناوری خوبی داشته باشیم. در نتیجه خیلی مهم است که هفته ای به پژوهش اختصاص داده شود تا هم از پژوهشگران قدردانی شود و هم برنامه های این حوزه مورد نقد و ارزیابی قرا بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: یکی از کارهایی که به بهانه این هفته مطرح می شود این است که ما باید در بحث استفاده از نتایج پژوهش وفناوری ها خیلی جدی تر باشیم.

دکتر طیبی در ادامه درخصوص حمایت از پژوهش و پژوهشگران تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که در توسعه صنعتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد تشویق شرکت های دانش بنیان برای شروع بکار وفعالیت است.این تشویق ها سبب می شود جوانان با علاقه کار خود را دنبال کنند.البته نکته مهم این است که وقتی نتیجه کار در غالب محصول ارائه  می شود باید تضمینی برای خرید آنها وجود داشته باشد. در نتیجه دولت محترم باید پژوهشگران را تشویق و تقدیر کند و محصولات فناورانه مبتنی بر علم آنها را خریداری کند. این کارها باید به صورت مستمر انجام شود تا جوانان تشویق شوند به صورت مستمر کارهای تحقیقاتی و فناورانه ارائه دهند و شرکت های دانش بنیان جدید شکل بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا