پلی استیشن ۵،چهار برابر بیشتر از رقیب مایکروسافتی خود فروخته شد

کنسول‌های بازی از پرطرفدارترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند. سالانه تعداد زیادی بازی کنسول در سراسر دنیا به فروش می‌رسد و سود بسیاری برای شرکت‌های سازنده به ارمغان می‌آورد. مایکروسافت و سونی، دو رقیب قدیمی در صنعت کنسول‌ بازی، در سال جاری نیز با معرفی دو دستگاه جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند. به‌تازگی آماری از فروش این دو محصول در فضای مجازی منتشر شده است که به تعداد طرفداران آن‌ها اشاره دارد.

در جدیدترین اخبار بازی، آماری فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۵ در ژاپن منتشر شده است که نشان از پیشتازی PS5 دارد. ساعاتی پیش فامیتسو گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه فروش پلی استیشن ۵ طی چهار روز اول عرضه در ژاپن،  به ۱۱۸ هزار واحد رسیده است.

نکته مهم و البته تاحدودی قابل پیش‌بینی این است که ایکس‌ باکس‌های جدید در مجموع طی ۶ روز، یک‌پنجم پلی استیشن ۵ (حدود ۲۱ هزار واحد) در ژاپن به فروش رسیده است . البته پیش‌بینی شده بود که تعداد طرفداران کنسول سونی بسیار بیشتر از مایکروسافت باشد.

در بخشی از گزارش آمده است که تا این لحظه، عنوان Spider-Man: Miles Morales با فروش ۱۸,۶۴۰ نسخه و بازی Demon's Souls  با فروش ۱۸,۶۰۷، به‌ترتیب جایگاه‌‌های اول و دوم پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن ۵ در این کشور را از آن خود کرده‌اند. البته با وجود عملکرد خوب و مثبت PS5 در ژاپن، نباید فراموش کرد که در سال ۲۰۱۳ طی هفت روز ابتدایی، ۳۰۰ هزار واحد  کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن 4 به فروش رسید.

فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس در ژاپن کمتر از رقیب خود بوده است، اما طبق گفته فامیتسو، موجودی این کنسول‌ها به اتمام رسید و باعث شد خرده‌فروش‌ها با قرعه‌کشی آن‌ها را دراختیار افرادی که قصد خرید داشتند، قرار دهند. این نشان‌دهنده فروش موفق محصولات هر دو شرکت است.

اکنون باید منتظر ماند و دید پیروز این رقابت جذاب و تنگاتنگ با عرضه بازی‌های انحصاری کدام‌یک خواهد بود. تاکنون افراد زیادی در سراسر دنیا به سمت پلی‌ استیشن ۵ متمایل شده‌اند و تعداد طرفداران این کنسول بیشتر به‌ نظر می‌رسد؛ اما آیا ممکن است با انتشار یک بازی انحصاری بسیار جذاب، این مسئله تغییر کند و افراد بیشتری برای خرید ایکس باکس سری ایکس ترغیب شوند؟

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا