غربالگری عمومی کرونا از اول آذر در تهران اجرا می‌شود

علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد کرونای کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰۰ تیم برای شهر تهران و تعدادی دیگر هم برای سایر شهرهای استان تهران طراحی شده تا ردیابی بیماران و افراد در تماس با مبتلایان، غربالگری و قرنطینه سازی مناسب انجام شود.   

وی ادامه داد: امروز هماهنگی این موضوع با حضور فرمانداران، فرماندهان سپاه، روسای و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  برگزار شد.

رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: این طرح برمبنای بیماریابی زودرس، غربالگری و ایزالاسیون و قرنطینه سازی مناسب اجرا خواهد شد.

زالی ادامه داد: این طرح از هفته گذشته در مناطق ۱۸ و ۴ تهران و اسلامشهر به صورت آزمایشی اجرا و مشکلات ناشی از این طرح جمع آوری شد و در حال حاضر آماده اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند مشارکت مردم است، گفت: براساس این طرح در زودترین زمان ممکن بیمار شناسایی و ایزوله شده و شرایط قرنطینه سازی مناسب فراهم می شود.

مرگ و میر در تهران کمتر از متوسط کشوری است

زالی با ارایه تحلیلی در مورد مرگ و میر در تهران گفت: بررسی آماری نشان می دهد کماکان میزان مرگ و میر در شهر تهران و همچنین در استان تهران کمتر از متوسط کشوری است.

وی بیان داشت: آبان ماه در مورد برخی از مرگ و میرها به خصوص کودکان کاهش چشمگیری داشتیم.

زالی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد باوجود خستگی کادر پزشکی، کماکان خدمات بهداشتی و درمانی در حال ارایه به بیماران است.

وی ادامه داد: بررسی تحلیلی مرگ در استان تهران نشان می دهد ارتباط مستقیمی بین میزان مرگ و میر و وضعیت اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و باید حمایت های اقتصادی به موقع از این افراد به وجود آید تا از میزان مرگ و میر کاسته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا