آمار جهانی کرونا، شش برابر مقدار گزارش شده است

داده های جدید پژوهشی که توسط دانشمندان استرالیایی به دست آمده اند، نشان می دهند که میزان آلودگی و ابتلا به بیماری کووید-19 در کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، بلژیک، ایتالیا و نقاط دیگر جهان، بسیار بالاتر از مقادیر گزارش شده است و تنها در ایتالیا، می تواند تا 17 برابر بیشتر باشد!

تجزیه و تحلیل های فوق همچنین نشان می دهند که استرالیا در پایان آوریل، بهترین سطح تشخیص را در بین 15 کشور جهان داشته است، اما میزان عفونت هنوز هم 5 برابر بیشتر از آن چه در اواخر ماه اوت به طور رسمی گزارش شده، بوده است.

در این پژوهش که نتایج آن در نشریه Royal Science Open Science منتشر شده اند، محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) و دانشگاه ملبورن تعداد واقعی عفونت های مربوط به کرونا در جمعیت ترکیبی بیش از 800 میلیون نفر در 11 کشور اروپایی و همچنین استرالیا، کانادا، کره جنوبی و ایالات متحده را تخمین زده اند.

به گزارش سیناپرس، به گفته این محققان، «ما دریافتیم که عفونت کووید-19 در بسیاری از کشورها بسیار بیشتر از موارد تأیید شده است و این موضوع، پیامدهای مهمی هم برای کنترل و هم برای احتمالات آینده مرتبط با این عفونت دارد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل های ما نشان دادند که در انگلیس، بیش از 5.4 میلیون نفر معادل 8 درصد از جمعیت، به ویروس کرونا آلوده شده اند».

طبق این یافته ها، در استرالیا نیز، بر اساس مدل سازی مورد اشاره، میزان واقعی (آلوده و بهبود یافته) تا پایان ماه اوت، ممکن است 5 برابر بیشتر از مقادیر گزارش شده باشد.

پژوهشگران فوق می گویند: «این یافته ها سوالات جدی را در مورد چگونگی برخورد با جنبه های مختلف بیماری همه گیر کرونا مطرح کرده اند از جمله این که بیماری مستمر فوق و تأثیرات مادام العمر آن در سلامتی افرادی که آلوده شده اند چگونه است و یا آن که نحوه اجرا و مدیریت تعطیلات عمومی و قرنطینه و همچنین مطمئن شدن از این همه گیری به طور گسترده تر، چگونه باید باشد».

به گفته  این محققان، «در این پژوهش، ما به بیان ساده، آمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در یک کشور معین تجزیه و تحلیل کردیم و سپس به عقب بازگشتیم تا ببینیم چه تعداد از افراد برای رسیدن به این تعداد مرگ باید آلوده شده باشند. این روش یک رویکرد نوین با کاربردی آسان برای تخمین میزان واقعی عفونت در هر کجا که داده های موثقی در مورد تعداد تلفات قابل انتساب به کووید-19 وجود داشته باشد، است».

به گزارش سیناپرس، مجریان این پژوهش معتقدند روش فوق به شکلی ویژه در مکان هایی که امکان آزمایش های گسترده، کم است و یا ظرفیت محدودی برای پیش بینی میزان آلودگی وجود دارد، می تواند برای برنامه ریزی بهداشت عمومی، مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده: محمدرضا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا