اجرای طرح منع تردد در شهرهای قرمز از ساعت ۲۱

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، در ارتباط زنده با استودیو پخش خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه اول سیما گفت:

در حال ‌حاضر در یک نقطه بسیار مهم مقابله با کرونا هستیم و ملت و دولت حتماً در کنار هم در مقابله با این بیماری پیروز خواهند شد و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد روند نزولی مرگ و میر در کشور باشیم.

 از مردم درخواست می‌کنم نگران نباشند و مردم هر شهر باید به موقعیت و میزان حساسیت و مقررات شهر خود (زرد، قرمز یا نارنجی بودن) آگاه باشند و به صدا‌های بیگانه توجه نکنند و فقط به آنچه از مجاری رسمی و فرمانداری‌ها عنوان می‌شود توجه کنند.

 درباره غیبت کارکنان در اداره‌ها و همینطور مرجع تنظیم کننده دستورالعمل‌های حضور کارمندان، اطلاعیه رسمی با دستور رئیس جمهور تا ۴ شنبه صبح اعلام خواهد شد و وزیر کشور هم امشب در رسانه ملی به جزئیات این اطلاعیه اشاره خواهند کرد.

 در همه شهر‌ها و استان‌ها مسئولان و متولیان اجرایی این دستورالعمل، فرمانداران استانداران هستند و با متخلفین در هر سطحی برخورد شدید خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که تا ۳ ماه انفصال از خدمت و جرائم نقدی برای متخلفین پیش‌بینی شده است.

 با توجه ‌به آمار بالای مرگ و میر فکر نمی‌کنیم مدیری وجود داشته باشد که در مقابل دستورالعملی که به مثابه قانون است، مقاومت کند؛ البته اگر موارد اندگی هم باشد با برخورد قاطع رو‌به‌رو خواهند شد.

 اگر کارمندی در اجرای دستورالعمل با اعمال تخلف از سوی رؤسای خود مواجه شود، می‌تواند از طریق سامانه‌های ارتباطی همچون تلفن ۱۹۰ و … تماس بگیرد یا شکایت خود را مکتوب ارائه کند و در مراحل بعدی دادستان‌ها وارد عمل خواهند شد و فرمانداران هم موضوعات را بررسی خواهند کرد.

وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها

معاون کل وزیر بهداشت درباره تعیین تکلیف مدارس و دانشگاه‌ها و شیوه تدریس معلمان و اساتید در ایام کرونا گفت:

دانش آموزان در همه مناطق زرد، قرمز و نارنجی، غیر حضوری تحصیل خواهند کرد و در دستورالعمل‌های ابلاغی هم مشخص شده است که در کجا یک سوم، در کجا یک دوم و در کجا دو سوم کارکنان آموزشی، پشتیبانی، فنی و آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها در محل کار حضور داشته باشند.

 وزیر علوم، نکات مربوط به دانشگاه‌ها و وزیر آموزش و پرورش نکات مربوط به مدارس را اعلام خواهند کرد.

 امروز در جلسه کمیته امنیت اجتماعی و قرارگاه قرار شد که محدودیت‌های شهر تهران از قبیل مقررات استفاده از مترو، به میزان قابل توجهی برداشته شود و ساعت کاری طولانی شود.

وسایلی که در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی قرار دارند مانند تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی هم می‌توانند براساس مجوزی که از طریق اداره راهنمایی و رانندگی برایشان صادر می‌شود، به فعالیت خود ادامه دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا