تولید ۲میلیون تست سریع کرونا در ماه ممکن شد

دکتر وحید یونسی در گفتگو با مهر در خصوص تولید تستهای سریع (Rapid test) اظهار کرد: این هفته، هفته ارزیابی تستهای سریع است که بعد از ارزیابی به انستیتوپاستور ایران در راستای اخذ مجوزها ارسال خواهیم کرد.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ با اشاره به زمان ارزیابی و اخذ مجوزهای این تست های سریع افزود: تقریبا ۷-۱۰ روز با اقدامات پاستور زمان می برد که تاییدیه ها برای این تستهای سریع اخذ شود که احتمال قریب به یقین اخذ می شود.

یونسی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع انستیتو پاستور سریعا کارهای این تست ها را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اخذ تاییدیه با وزارت بهداشت در زمینه تولید انبوه وارد مذاکره می شویم، بیان کرد: قطعا در مورد تعداد این تستها نیز بعد از پروسه ارزیابی و اخذ تاییدیه می توانیم در قالب جلسه ای صحبتهایی داشته باشیم که تصمیماتی در خصوص این تست بگیرند.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ در خصوص میزان توانایی تولید این تستها گفت: ما در این شرکت توانایی تولید ۲میلیون تست سریع در ماه را داریم.

تولید ۷میلیون تست pcr 

یونسی در خصوص تست های pcr گفت: از ابتدا تا کنون به میزان ۷میلیون تستpcr را تولید کردیم که تقریبا یک درصد آن صادر شده است.

مدیرعامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ با اشاره به شرایط صادرات گفت: با توجه به اینکه در این شرایط محدودیتهایی وجود دارد و در کشور نیاز به این تست ها دیده شده از این رو صادرات این محصول توسعه پیدا نکرده است.

تولید ۳میلیون و ۵۰۰هزار تست استراتژیک 

یونسی در خصوص تولید تست های استراتژیک گفت: با هیئت امنای ارزی قراردادی مبنی بر تولید تستهای pcr و سرولوژی منعقد شده و تاکنون۳ میلیون تست تشخیصیpcr و نزدیک ۵۰۰ هزار تست سرولوژی را به هیئت امنای ارزی تحویل داده ایم.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ افزود: یک یا دو کمپانی دیگر تولید کننده این تست ها هستند ولی عمده این کیتها را ما در این شرکت تولید کردیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا