تیم تویوتا گازو ریسینگ ترکیب تیمی و خودروهای جدیدش را معرفی کرد

تیم تویوتا گازو ریسینگ (Toyota Gazoo Racing) ترکیب خود را برای شرکت در مسابقات رالی داکار ۲۰۲۱ که قرار است از ۳ ژانویه در عربستان آغاز شود، اعلام کرد. تیم ژاپنی متشکل از چهار راننده خواهد بود که هر کدام آخرین نسخه مسابقه‌ای تویوتا هایلوکس را که در ابتدای سال ۲۰۱۸ معرفی شده است، هدایت می‌کنند.

در نسخه‌ مسابقه‌ای تویوتا هایلوکس از پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی، سیستم تعلیق کاملا مستقل و پیکربندی چهارچرخ‌ محرک استفاده شده است. برای سال ۲۰۲۱، خودروهای مسابقه‌ای تویوتا دارای طراحی بیرونی به‌روزشده‌ای هستند که از نسخه تولیدی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۰ الهام می‌گیرد و اصلاحات بیشتری در سیستم تعلیق و پیشرانه برای رقابت بهتر و حتی قابل اطمینان‌تر شدن آن‌ها ارائه می‌شود.

تیم تویوتا گازو ریسینگ در فصل جاری بار دیگر با ترکیب ناصر العطیه و متیو بائومل – که قهرمان سال ۲۰۱۹ و جایگاه دوم سال ۲۰۲۰ رالی داکار بودند – به میدان می‌رود. ژینیل دی ویلیر و الکس هارو امیدوار هستند که پیروزی خود را در رالی مراکش سال ۲۰۱۹ تکرار کنند؛ پیش از این، که دی ویلیر سه بار در رالی مراکش قهرمان شده است.

هنک لیتگان و برت کامینگز از آفریقای جنوبی برای سال ۲۰۲۱ به این تیم می‌پیوندند. درحالی‌که این اولین رالی داکار لیتگان است، او اخیرا برای دومین بار متوالی عنوان قهرمانی مسابقات کراس کانتری آفریقای جنوبی را به دست آورد. درحالی‌که کامینگز دو بار در رالی داکار در بخش موتورسیکلت مسابقه داده است. شمیر واریاوا و دنیس مورفی سرنشینان چهارمین خودروی تیم تویوتا هستند؛ واریاوا قهرمانی‌های محلی آفریقای جنوبی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

مسابقه رالی داکار ۲۰۲۱ فقط در عربستان سعودی برگزار می‌شود و رانندگان در ۳ ژانویه از جده حرکت خود را آغاز می‌کنند. مسیر مشابه مسابقه سال گذشته خواهد بود؛ اما برگزارکنندگان قول داده‌اند برای رقابت بیشتر در مسابقه، بخش‌های جدیدی به مسیر اضافه کنند.

 

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا