توربو شارژر، پمپ هیدرولیک فرمان و پمپ آب موتور ملی شد

هادی طزری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، ساخت داخلی قطعات و مجموعه‌های مرتبط با قوای محرکه را زمینه تحقیقاتی این شرکت نام برد و گفت: این مجموعه طراحی و توسعه موتورهای احتراق داخلی و توانمندی‌های ساخت موتور و قطعات خودرویی را در داخل کشور دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات و محصولات این شرکت مورد استفاده مجموعه‌های ایران خودرو، ساپکو و ایساکو قرار ‌گرفته است، اظهار کرد: یکی از محصولات تولیدی ما توربو شارژر است. محصولی که امکان کوچک‌سازی موتور را فراهم می‌کند؛ چراکه در توربو شارژر، گازهای خروجی اتلافی موتور برای به گردش در آوردن توربین بکار گرفته می‌شود و از طریق گردش کمپرسور که متصل به محور توربین است، هوای مورد نیاز برای احتراق با چگالی بیشتر به درون سیلندرها فرستاده می‌شود. افزایش جرم هوای ورودی توام با سوخت بیشتر است که در نهایت سبب افزایش گشتاور و توان موتور می‌شود.

طزری ادامه داد: ماژول روغن موتور ملی هم محصول دیگر شرکت ما است. مجموعه کنترل‌کننده شرایط روغن یکی از مجموعه‌های مهم در موتور ملی EF7 است. این مجموعه شامل خنک‌کن دمای روغن،  پمپ آب، فیلتر روغن و سنسور روغن می‌شود.

این فعال فناور ادامه ‌داد: قطعه ماژول روغن به عنوان یک مجموعه پیچیده است که بر روی موتورهای روز دنیا نصب و به‌کار گرفته می‌شود. این قطعه وظایفی چون پمپاژ آب به داخل بدنه موتور، فیلتراسیون روغن، خنک کردن روغن بوسیله آب و ارسال اطلاعات فشار روغن به صفحه نمایش‌گر را به عهده دارد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، به گفته وی، پمپ هیدرولیک فرمان 405، پمپ هیدرولیک فرمان 206، پمپ هیدرولیک فرمان R2، پمپ هیدرولیک فرمان EF7، پمپ آب XU7، پمپ آب موتور ملی، شیر دامپ، شیر سلونوئید و مجموعه cvvt و شیر کنترل جریان دیگر محصولات تولیدی این شرکت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا