کیا از تیپ جدید Hi Limousine رونمایی کرد

کیا امسال مینی‌ون پرچم‌دار خود را با تغییر کاملی همراه کرده که نتیجه، آن ون متوسطی با سبک بدنه شاسی‌بلند است. کیا کارنیوال (Carnival) که در آمریکا با نام کیا سه‌دونا (Kia Sedona) شناخته می‌شود، علاوه بر طراحی بیرونی برجسته، از فضای داخلی بی‌نظیری بهره می‌برد.

کار خودروساز کره‌ای با دادن پس‌زمینه‌ی جدید به کارنیوال در داخل کابین به پایان نمی‌رسد. کارنیوال جدید در کشور سازنده، تیپ Hi Limousine را دریافت می‌کند که این مینی‌ون بالارده را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

در بیرون خودرو، تغییرات نسبت به نسخه معمولی کیا کارنیوال واضح است؛ این تغییرات با سقف بالاتر به‌ همراه چراغ ترمز کمکی شروع می‌شود. رکاب‌های جدیدی به کناره کارنیوال اضافه می‌شوند تا ورود و خروج سرنشینان آسان باشد؛ درحالی‌که برای مشخص کردن این تیپ نسبت به نسخه‌های معمولی، نشان‌های Hi Limousine روی بدنه به چشم می‌خورد.

در داخل کابین، تیپ Hi Limousine کارنیوال هفت صندلی دارد (شامل راننده و سرنشین جلو) و در ردیف دوم دو صندلی کاپیتانی قرار گرفته است. مهندسان کیا می‌گویند کابین بسیار سفارشی طراح شده است؛ اما امکانات استاندارد شامل مانیتور بزرگ ۲۱/۵ اینچی برای سیستم سرگرمی داخلی می‌شود. کابین از فضای زیاد بالای سر سرنشینان، دستگاه تصفیه هوای داخلی و تعداد زیادی چراغ مطالعه LED بهره می‌برد.

از همه مهم‌تر، تیپ Hi Limousine دقیقاً مانند خودروهای لیموزین متداول، دارای پرده‌های چین‌دار سفارشی برای حفظ حریم خصوصی سرنشینان است. این پرده‌ها به‌نوعی خصوصیتی قدیمی برای یک وسیله نقلیه با ظاهری مدرن به شمار می‌روند؛ اما به ‌نظر می‌رسد در بهبود فضای داخل کابین به اندازه سایر آپشن‌های مدرن موفق بوده‌اند.

سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده که در این مینی‌ون استفاده شده‌اند، شامل دستیار حفظ خط حرکت، دستیار تشخیص نقاط کور دید راننده و پیشگیری از برخورد با خودرو و دوچرخه‌سوار در جلو و سیستم تشخیص عابر پیاده می‌شود. این امکانات همچنین با سیستم رانندگی نیمه خودران سطح ۲ و دستیار خروج ایمن همراه است. دستیار خروج ایمن در صورت شناسایی خودروی نزدیک‌شونده، از باز شدن درها جلوگیری می‌کند.

تیپ Hi Limousine مینی‌ون کیا کارنیوال ۲۰۲۱ هم‌اکنون در بازار کره جنوبی به فروش می‌رسد. اینکه آیا تیپ جدید در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد یا نه، هنوز تأیید نشده است. به هر حال ممکن است مدتی طول بکشد تا این مینی‌ون اصلاح‌شده راهی بازار آمریکای شمالی شود؛ زیرا وب‌سایت کیا در آمریکا هنوز نسخه قدیمی سه‌دونا را برای مدل سال ۲۰۲۱ فهرست کرده است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا