علایم مشکوک به کرونا را در سامانه خودارزیابی اینترنتی ثبت کنید

جلیل کوهپایه زاده افزود: در صورت وجود علایم شدید افراد به مراکز ۱۶ ساعته یا حتی بیمارستانی راهنمایی ارجاع می شوند، ولی اگر نیازی برای مراجعه به مراکز درمانی نباشد، راهنمایی های لازم به منظور رفع نگرانی ها در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: سرماخوردگی و آنفلولانزا در فصول سرد سال همواره شایع بوده، اما امسال چون بیماری کرونا شایع تر است، این حساسیت باید در بین ما بیشتر باشد. بهترین راهی که مردم برای رفع نگرانی های خود می توانند، استفاده کنند، تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ و یا  ثبت علایم در سامانه اینترنتی salamat.gov.ir است.  
کوهپایه زاده ادامه داد:  توصیه ما به مردم این است کاملا مراقب باشند و با بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی باعث بیماری خود و خانواده شان نشوند. در حال حاضر با اقدامات محله محور خدمات تشخیصی و مراقبتی با کمک بسیج، شهرداری و سایر نیروهای داوطلب در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد.

وی گفت: در این برنامه هدف این است که افراد مشکوک تا حد امکان از منزل خارج نشوند و کمترین ارتباط را با جامعه داشته باشند.

کوهپایه زاده با بیان اینکه این برنامه سرعت پیدا کردن بیماران در ابتدای دوره بیماری را بالا می برد، افزود: در این صورت می توان مداخلات درمانی بهتری انجام داد تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا