تولید فناوری آلمان در سرزمین اینکاها

شرکت خودروسازی فولکس واگن را می توان یکی از بزرگترین فعالان حوزه خودروسازی در جهان محسوب کرد. اگرچه فولکس واگن یک شرکت آلمانی محسوب شده و برای سال های زیادی محصولات خود را در این کشور تولید می کرده است ولی در دهه های اخیر سیاست بسیاری از شرکت های بین المللی در حوزه تولید و طراحی خودرو را به سمت سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و استفاده از زیرساخت های موجود در این کشورها، نیروی کار متخصص و ارزان و کاهش هزینه های تولید برده است.

به باور بسیاری از کارشناسان، این تعامل برد – برد را می توان نقطه عطفی در صنایع هر دو کشور محسوب کرد زیرا از یک سو شرکت مادر با استفاده از نیروی کار ارزان قیمت، امکان داشتن خط تولید در یک قاره دیگر و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و مشکلات مربوط به صادرات و لجستیک منتفع شده و از سوی دیگر کشور دوم نیز علاوه بر دریافت فناوری و شرایط تولید محصولاتی که قادر به ایجاد چرخه اقتصادی و اشتغال زایی هستند، شاهد مهارت اموزی نیروی کار بومی خود بوده و بار مالی تامین شغل و حقوق بخشی از جامعه را بر دوش نخواهد کشید. در همین راستا به تازگی شرکت فولکس واگن خبر از سرمایه گذاری گسترده ای با صرف مبلغ ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در کشور مکزیک داد.

بر اساس اطلاعیه رسمی این خودرو ساز آلمانی، از این ظرفیت اضافه شده برای تولید موتور توربوشارژر EA211 جدید در کارخانه سیلائو واقع در  گواناجواتو کشور مکزیک استفاده خواهد شد که در سال 2021 در خودروهای فولکس واگن در آمریکای شمالی ادغام خواهد شد.

به گفته کریستوفر گلاور ، معاون اجرایی تولید و تدارکات این شرکت ، سرمایه گذاری فولکس واگن می تواند تاثیری عمیق بر صنعت مکزیک گذاشته و پیش بینی می شود این سرمایه گذاری، ظرفیت تولید را در کارخانه فوق تا بیش از هفتاد و پنج  درصد افزایش دهد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است موتورهای تولید شده در این شعبه از فولکس واگن در کشورهای امریکا و مکزیک استفاده شده و همچنین شرکت آئودی نیز از این محصولات بهره خواهد برد. به گفته مسئولان فنی این شرکت،  موتور جدید دارای ظرفیت دو هزار سی سی خواهد بود.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا