ارتقا امنیت شبکه با محصول دانش‌بنیان‌ ایرانی

تولید نرم‌افزارها، تجهیزات و ارائه خدمات مرتبط با امنیت شبکه از جمله پیچیده‌ترین و با اهمیت‌ترین محصولات و خدمات در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی است. با توجه به خودداری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از فروش این نرم‌افزارها به کشور یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد، این محصولات را با قیمتی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی ایران‌ساخت کند.

 بهنام عبدالله شمشیرساز مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به کمبودی که در حوزه تولید نرم‌افزارها و تجهیزات حفاظتی مشاهده می‌کردیم، تصمیم گرفتیم با ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان نسبت به بومی‌سازی این اقلام مهم اقدام کنیم.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: یکی از تولیدات این شرکت محصول جامع امنیت هارد دیسک است. این محصول سرویس‌های امنیتی موجود در هارد دیسک را قابل استفاده می‌کند. این سرویس‌ها به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد و با کمک این محصول جامع این سرویس‌ها در دسترس خواهد بود و امنیت داده‌های درون هارد دیسک حفظ می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های خارجی حاضر نبودند این نرم‌افزار را به ایران بفروشند. این در حالی است که ما در این شرکت به کمک متخصصان جوان ایرانی موفق شدیم تا نمونه ایرانی را با یک دهم قیمت محصول مشابه خارجی تولید کنیم.

شمشیرساز با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در صورتی که این مسیر را ادامه دهیم، اطمینان دارم که کشور در این حوزه به خودکفایی کامل می‌رسد. البته این در صورتی است که حمایت‌های لازم، از سوی دستگاه‌های متولی و اجرایی تخصیص یابد. زمانی که شروع به کار کردیم برخی از مدیران شرکت‌ها می‌گفتند که بومی‌سازی این نرم‌افزارها در ایران امکان ندارد و با دیده تردید به محصولات ایرانی نگاه می‌کردند.

وی همچنین بیان کرد: با گذشت زمان و اثبات کارایی و کیفیت این محصولات و خدمات، نظر این افراد تغییر کرد. با این همه هنوز هم لازم است که در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و با اجرای قانون همه نهادهای خصوصی و دولتی از استفاده از نرم‌افزارهای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است، منع شوند. با توجه به اینکه محصولات ما اغلب در صنایع بزرگی مانند خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد این مسئله امکان پذیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا