نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی ـ دانشجویی برگزار شد

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی براساس نیاز، اقدامات خود را طی دهه‌ها فعالیت انجام داده است، گفت: باید مراقبت کنیم سطح اقدامات و اتفاقاتی که رخ می‌دهد به اصل موضوع صدمه وارد نکند.

وی ادامه داد: در ادبیات همه کشورها مسئله اسطوره و اسطوره‌سازی مطرح است؛ اسطوره موجب امید ملت‌ها و پشتوانه هویتی کشورهاست. در دوران جنگ تحمیلی اسطوره‌ها عینیت پیدا کردند، ولی باید از آنها مراقبت و اجازه نداد در خصوص آنها افراط و تفریط صورت گیرد و این تصور ایجاد شود که اسطوره‌ها دست‌نیافتنی هستند.

علیزاده افزود: قدر مسلم از سوی نهادهای مختلف به مناسبت اولین سال شهادت سردار سلیمانی برنامه‌های بسیاری انجام خواهد شد، اما تفاوت اقدام ما مبتنی بودن آن بر نگاه علمی و واقع‌بینانه است.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از هنر در معرفی ملی و بین‌المللی سردار سلیمانی، گفت: متأسفانه در این زمینه ضعف داریم و باید بیشتر تلاش کنیم.

در این نشست، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام سردار سلیمانی برای جوانان و دانشجویان گفت: شخصیت سردار سلیمانی بهترین ایجاد کننده پیوند بین دانشجویان و فرهنگ ایثار و شهادت و میهن دوستی است.

سردار شهید اسلام، الگوی خوبی برای جوانان به ویژه دانشجویان است

مهدی عباسی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی ـ دانشجویی بزرگداشت سردار سلیمانی، با بیان اینکه این سردار شهید اسلام، الگوی خوبی برای جوانان به ویژه دانشجویان است تصریح کرد: ضروری است مکتب فکری و سیره عملی ایشان و آنچه که موجب رشد چنین شخصیتی در زمینه نظامی و فرهنگی کشور شده است را تبیین نماییم.

وی ادامه داد: شناخت علمی دقیق از ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه ای و شیوه های مدیریت سردار سلیمانی ضرورت جدی دارد.

عباسی با تشریح طرح برگزاری رویداد ملی ـ دانشجویی بزرگداشت سردار سلیمانی ابراز امیدواری کرد این رویداد موجب توجه جدی به استعدادهای علمی و هنری دانشجویان، و ظرفیت ها و توانمندی های دانشجویان در حوزه های ایثار و شهادت و مقاومت باشد.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: برنامه‌های مختلفی برای رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوم تا سیزدهم دی ماه در دو بعد علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ ترویجی اجرا خواهد شد.

وی اعلام کرد: برگزاری همایش علمی «سردار سلیمانی؛ حیات، زمینه و زمانه» با محورهایی از قبیل معرفی سردار به عنوان الگویی برای جوانان، آینده منطقه، پیامدهای شهادت سردار ، انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش علمی، انتشار ویژه‌نامه علمی مجله قرآنی رایحه، تولید 10 برنامه ویدئویی ـ تلویزیونی با هدف پخش در فضای مجازی با محوریت گفت‌وگو با صاحب‌نظران درخصوص ابعاد شخصیت، زندگی و کارنامه سردار سلیمانی و انتشار در ده روز اجرای برنامه و پخش زنده هر شب یک گفتگو با صاحب‌نظران و استادان دانشگاه از جمله برنامه‌های پیشنهادی در محور علمی ـ پژوهشی رویداد است.

عباسی افزود: در بعد فرهنگی ـ ترویجی رویداد نیز، برگزاری مسابقه ملی کتاب‌خوانی دانشجویان، برگزاری مسابقه دانشجویی تولیدات گرافیکی (پوستر، تصویرسازی، موشن‌گرافی، اینفوگرافیک و…)، برگزاری مسابقه دانشجویی تولیدات چندرسانه‌ای (نماهنگ، پادکست، ویدئومقاله، عکس، فیلم 120 ثانیه‌ای و…)، ساخت اپلیکیشن سردار سلیمانی با محوریت آشنایی با زندگی، فعالیت‌ها، افتخارات ووصیت‌نامه آن شهید، دیدار دانشجویان با خانواده سردار و  برگزاری مسابقه شعر دانشجویی و برگزاری شب‌های شعر دانشجویی پیش‌بینی شده است.

وی از برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ برنامه در استان‌ها طی ۱۰ روز برگزاری این رویداد سخن گفت و اظهار کرد: هر روز دو تا سه برنامه در هر استان با پوشش رسانه‌ای اجرا می‌شود.

در این جلسه، نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ، صداوسیما،فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی مدیر ترویج گفتمان معاونت فرهنگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و … ضمن اعلام حمایت از این رویداد، نکاتی را درباره اجرای هرچه بهتر و شایسته‌تر آن مطرح کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا