ساخت بزرگترین سیستم‌های ذخیره انرژی آغاز شد

 مراحل ساخت یک پروژه جدید ذخیره انرژی در انگلیس آغاز شده است و در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سیستم‌های ذخیره انرژی در اروپا است.این باتری ۲۵۰ مگاوات ساعتی موسوم به "CRYOBattery" با استفاده از یک فناوری برودتی، هوای محیط را به مایع تبدیل می‌کند و با تولید برق از آن، ذخیره انرژی را برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به باتری‌های سنتی فراهم می‌کند.

این سیستم که در حومه شهر منچستر در دست ساخت است، از فرآیندی به نام "مایع سازی هوا" برای ذخیره انرژی استفاده می‌کند. بدین ترتیب، هوای محیط به داخل سیستم کشیده می‌شود، فشرده شده و سپس سرد می‌شود تا به دمای منفی ۳۲۰ درجه فارنهایت(منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد) برسد.

فناوری ذخیره انرژی برودتی توسط شرکت "Highview Power" توسعه یافته و می‌تواند برای مدت طولانی با بازده بالا در مخازن عایق فشار کم ذخیره شود.

سپس به منظور استخراج انرژی از این مخازن، هوای مایع، گرم می‌شود تا به سرعت تبدیل به گاز شود و این افزایش ناگهانی حجم، یک توربین را به حرکت در می‌آورد که منجر به تولید برق می شود.

از آنجا که این فرآیند در مقایسه با باتری‌های سنتی، ذخیره انرژی طولانی‌تری را ارائه می‌دهد، می‌تواند نقش زیادی در آینده انرژی‌های تجدید پذیر داشته باشد.

"خاویر کاوادا" مدیر عامل "Highview Power" در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: تأسیسات ما ذخیره‌سازی طولانی مدت انرژی پاک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه را برای شبکه ملی فراهم می کند. "CRYOBattery" به انگلیس کمک خواهد کرد تا انرژی تجدیدپذیر را در شبکه برق منطقه‌ای ادغام کند و امنیت انرژی را در آینده و در هنگام خاموشی و سایر اختلالات تضمین کند.

شرکت "HighView Power" تاکنون دو نیروگاه نمایشی در انگلستان ساخته است، اگرچه این پروژه جدید ۵۰ مگاواتی/ ۲۵۰ مگاوات ساعتی در دهکده "کارینگتون" که فقط ۱۳ کیلومتر خارج از شهر منچستر است، بزرگترین تلاش این شرکت خواهد بود.

این شرکت برای ساخت این مرکز ۱۰ میلیون پوند (۱۳.۲ میلیون دلار) کمک هزینه از دولت دریافت کرده است. در حال حاضر ساخت این پروژه در حال انجام است و انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ یک مرکز بازدید از آن افتتاح شود که به افراد علاقه‌مند اجازه می‌دهد از امکانات ذخیره‌سازی ابتکاری این شرکت بازدید کنند.

به گزارش بی بی سی، انتظار می‌رود این مرکز انرژی کافی را برای تامین انرژی تقریبا ۵۰ هزار خانه به مدت پنج ساعت ذخیره و فراهم کند.

شرکت "HighView Power" تخمین می‌زند که "CRYOBattery" تا سال ۲۰۲۳ از نظر تجاری عملیاتی شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا