همکاری‌های علمی با متخصصان ایرانی خارج از کشور حمایت می شود

تفاهم‌نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور و ایجاد شرایط مناسب برای توسعه فناوری ‌های نوظهور امضاء شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری این تفاهم نامه همکاری را امضاء و مبادله کردند.

حمایت از همکاری‌های علمی و پژوهشی با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور درحیطه علوم و فناوری‌های شناختی، ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه تخصصی، فراهم شدن شرایط انتقال مهارت‌ ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین و کمک به تأسیس شرکت‌ های فناور در حوزه‌ های فناوری پیشرفته از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

این تفاهم نامه همکاری در راستای نیل به اهداف بلند مدت چشم ‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور، توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری  با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌ های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نو آوری منتخب کشور به عنوان «پایگاه تخصصی همکار» اجرا می شود.

مشارکت در سرپرستی طرح‌های پژوهشی، انتقال فناوری یا دانش و مهارت­ های کاربردی در حوزه علوم و فناوری­ های شناختی، مشارکت در زمینه راه ­اندازی آزمایشگاه های منطقه­ای یا ملی، همکاری در پروژه­ های پژوهشی مشترک و راه اندازی کسب و کار در ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی برخط ، تدریس واحدهای درسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، همکاری در قالب مشاوره آنلاین و یا حضوری درحوزه‌های تخصصی کارگروه‌ها و پذیرش دانشجویان ایرانی برای گذراندن فرصت مطالعاتی در خارج از کشور از موارد پیشنهادی همکاری در این تفاهم نامه با ایرانیان خارج از کشور یاد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا